Vilken Camelbak?

Danski

Ny medlem
Vilken Camelbak?
Tänkte köpa en Camelbak, frågan är vilken? Lobo 3,3l eller Mule 10l blir det nog. Är det nån som kör med Lobo och vad ryms i den? Lobon känns smidigare men jag vill ju kunna ha med grejer så man kan byta slang åtminstone och även lite att äta.

Vilken Camelbak?
Min erfarenhet av Camelbak är att de är mindre än vad man tror. Har haft en MULE ett par år och den passar bra till kortare turer, dock räcker 3L vatten till längre turer, men packmässigt får man inte med sig mycket. Ska du ha med till en heldagstur (mat, slang etc.) så behövs en större. Jag har skaffat en HAWG nu och den är klart bättre ur packningshänseende, utan att bli allt för stor och klumpig. Blowfish är lite mindre än HAWG.

Vilken Camelbak?
Mckinleys enduro 18 har jag köpt, lastar 11 L tror jag och 1,5 liter vatten,
Packningen var 11 eller 18 och det är faktiskt möjligt att det är 18 eftersom den heter 18 förstås..

Den känns jättesmidig och praktisk. med midjebälte så den sitter tight och bra. Även spänne över bröstet.

Köpt på Intersport.

Vilken Camelbak?
har en MULE med 3l vatten blåsa men pack mässigt är den lite liten ryms inte så mycket i den kanske en torr tröjja om det behövs innnerslang en liten pump lite verktyg men sedan är det nog allt den kan ta har haft den fullpackade några gånger men bäst är den om har en extra tröjja och lite annat mat mässigt vet jag itne men nån banan osv går nog ner i den.

Vilken Camelbak?
Tycker att Everest-alternativet ser jätteintressant ut! Är i samma sits som du och letar, men tycker att 1000 spänn är mycket för en "vattenflaska med packmöjlighet". Jag kommer att slå till

Vilken Camelbak?
Jag har en Dakine Session. 6.5 L varav 2 L vätska. Tillräcklig för att plocka med pump, några verktyg och extraslang. Finns extra spännband på utsidan, för t.ex. skydd eller extratröja. Köpte min för ~400 SEK på rea. Klart prisvärd!

Vilken Camelbak?
Jag har själv provat div olika fabrikat men efter att ha skaffat min första Camelback original så kommer jag ALDRIG mer att titta åt något annat. Det är ofta någon anledning till varför det alltid är dyrare och bättre att köpa riktiga originalet (du kan ju gå in på Biltema eller Stadium och prova att köpa någon reservdel till en 5-10 år gammal modell får du se hur det går). Tyvärr har det kostat många dyra "läro pengar" att köpa billiga prylar som man sedan får slänga när man behöver delar. Själv har jag modellerna Mule,Octane och Classic jag har sprungit,cyklat åkt längd åkning kört enduro mm med dom och det är världs klass om jag jämför mot Scott,Shimano,Biltema mm som jag tidigare har dålig erfarenhet av. Lycka till

Vilken Camelbak?
CamelBaks ryggor samt munstycket är helt outstanding med Source WidePack är helt outstanding. Dessa kombinarat ger den optimala vätskesystemet. Har själv 2 st CamelBak och 2 st Source, efter en evolutionen mellan dessa gav den optimala vätskesystemet.

Vilken Camelbak?
Hej

Jag har en Lobo. Punka-grejor och lite energy-bars får plats. Mobilen och lite verktyg också men värst mycket mer än så får inte plats. Möjligen kan man få med en underställströja men absolut inte ett extra par skor eller en tjock fleece-tröja.

Jag är nöjd. Den passar mig som dricker mycket men sällan är ute mer än 2,5 h.

/Peter

Vilken Camelbak?
Nu har jag beställt en Lobo, 40£ på Wiggle känns helt OK. Det viktigaste är att den är liten, slang, pump och mulitverktyg är det som ska med + ev. energibar/ banan. Har kört med Everest i ett par år nu och munstycket håller inte tätt så mycket av vattnet hamnar på benet istället. Trött på det så nu vill jag ha originalet.

/Daniel

Vilken Camelbak?
Hej alla
jag kör med camelbacks minsta variant, 2l vatten samt plats för plånbok och telefon.
Skall jag på långtur flyttar jag bara över vattenblåsan till en ryggsäck....
Funkar bra för mig

//Jonas

Vilken Camelbak?
Jag var precis iväg och köpte en camelbak M.U.L.E köpte även lagningssats, pump & ett litet paket med insektsnycklar och skruvmejsel osv, rymmer 3l har massa plats över till annat. skit nöjd
pris 995:- tror jag =) köpt på sportson!

Bilagor

• Cykeln 008.jpg
    Cykeln 008.jpg
    88.7 KB · Besök: 29
Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp