Vilken Camelbak?

Vilken Camelbak?
trevlig tråd det här :)
Känner också att jag behöver skaffa mig en kamelpuckel, har varit inne på en MULE tech eller en MULE. Men också på en Havoc och HAWG, skulle nämligen vilja få plats med min DSLR om det går, vilken modell bör man då välja?

Vilken Camelbak?
Är det nån sorts standard på vattenblåsorna i sådanahär ryggor? Antar att man kan plocka ur dom för rengörnning och sådant? Jag har nämligen en annan "vanlig" ryggsäck jag använder på diverse vandringar som har plats för vattenblåsa, så det vore ju trevligt om det gick att använda samma blåsa till båda ryggorna.

Vilken Camelbak?
Sådär, nu är Lobon testad "on the road". 14 mils landsvägscyklig i bra fart och den funkade utmärkt! Den sitter på ryggen så bra att den knappt märks, inga problem med att ryggen skulle blivit svettigt av värmen(runt +20-25C idag) heller. För varje år som går gör Camelbak lite ändringar på sina vätskeryggsäckar och den här har en riktigt luftig ryggpanel. Camelbak Lobo rekommenderas om man är ute efter en lätt och smidig Camelbak som ändå rymmer lite grejer(verktyg, pump, slang, kamera, mobil, plånbok) för snabba turer, korta som långa. Nästa tur blir Vätternrundan 300km. :-)

/Leo

Vilken Camelbak?
Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp