Vilken cykeldator för att utforska Göteborg

DeAngeli

Medlem
Blev lite sugen på att cykla på något nytt ställe, är inte så mkt för att förbereda och planera så blir mest samma gamla. Men klurar på om man kan köpa någon slags cykeldator och utforska on the fly? Hatar att lägga träningstid på att förbereda och tycker ännu sämre att stå ute i skogen med dåligt internet och försöka göra någon slags rutt. Undrar därför om det finns någon cykeldatormanick som kan göra detta åt mig? Kanske med strava-trailfork-mtbmap integration och fungerande kartor - så att man kan improvisera lite lättare och sänka tröskeln för att utforska ägb, Delsjön och inte bara rulla runt i Sandsjöbacka?? Kanske till och med lackarebäck eller något ännu mer exotiskt såsom Partille? Finns det något och vad skall jag köpa? Annan funktionalitet har jag på andra enheter så är bara intresserad av att hitta bra stigar så lätt som möjligt

Eller om man kan tänka sig att planera rutten i förväg så är dyker många beggade Wahoo Bolt version 1 upp billigt nu. För att följa en planerad rutt är den svårslaget enkel och tydlig. Även att ladda in enstaka spår direkt från Trailforks på telefonen är smidigt men funkar bäst på ställen där segmenten i TF är längre än här.

För att navigera mer fritt on the fly däremot är den inte lika bra eftersom det saknas TF kartlager.

Tillbaka
Topp