landen
Aktiv medlem
Vilken cykeltrainer till hösten
DRQ96 sa:landen sa:Henrik_E sa:Precis, känns som rena stenåldern när jag ibland kör nått pass på gym och måste fippla in rätt motstånd själv. Dessutom kan man inte fuska genom att trampa långsammare.
Jag köper att slippa ställa in motstånd, det vore gött att förprogrammera intervaller. Men just ERG mode, känns så långt ifrån cykling, i race är det aldrig någon som hela tiden justerar min kadens o växel till en perfekt jämn arbetsbelastning.
Jag kör mina pass i Sufferfest och det otroligt bra när man ser tex en lågkadens intervall komma att bara lägga sig på rätt kadens så ställer den in motståndet rätt enligt effektmålet. Det betyder att man kör passen exakt som de är designade med avseende på effekt, kadens och puls...och Sufferfests pass är ruggigt väldesignade...
Yes jag köper att det är smidigt, men cykling funkar ju inte riktigt så annars. Tänker att det finns en risk att man blir rätt bra på ERG-mode-cykling och får en chock första tävlingen när man behöver förhålla dig till verkligheten.