Vilken dämpare till min xc hardtail?

Mycket är fel där. Namnet och beskrivningen på både är från "SID SL", som har 32 mm ben, medan bilderna på både och specs på Ultimate är från SID, som har 35 mm ben. SL versionen är lättare, icke-SL versionen är styvare. Vikten på Select+ är fel, tror jag. Fråga butiken vad det verkligen är.

Enda skillnaden ja ser mellan modellerna (förutom kanske icke-SL vs SL) är färgen och SKF tätningar på SL. Jag trodde att det fanns fler skillnader.

Obs att det är troligtvis OEM modeller, vid en skrivs det att den kommer utan remote, andra oklart. Ingen starnut, kanske ingen låda.

Mycket är fel där. Namnet och beskrivningen på både är från "SID SL", som har 32 mm ben, medan bilderna på både och specs på Ultimate är från SID, som har 35 mm ben. SL versionen är lättare, icke-SL versionen är styvare. Vikten på Select+ är fel, tror jag. Fråga butiken vad det verkligen är.

Enda skillnaden ja ser mellan modellerna (förutom kanske icke-SL vs SL) är färgen och SKF tätningar på SL. Jag trodde att det fanns fler skillnader.

Obs att det är troligtvis OEM modeller, vid en skrivs det att den kommer utan remote, andra oklart. Ingen starnut, kanske ingen låda.
ja jag ser det nu att de är lite dubbla budskap i texterna o bilderna...

Frågan är ju om man ska ha 32 eller 35mm dämpare. Kör ofta lite tuffare miljöer även med xc hardtailen då våra leder i närheten ofta har mycket stök.

OEM är ju inga problem, bara köpa starnut o lockout.
Nästan halva priset hos bike discount jämnfört med svenska återförsäljare så kanske värt o krångla lite med supporten. :)

Jag föredrar helt klart styvheten av 35 mm ben. Några andra märker inte mycket skillnad. RS 32 mm känns ungefär som en Fox 34.

Frågan är dock om en av de två du länkar till verkligen är 32 mm.

Om det finns SL på 120mm så är det intressant för XC/DC med tanke på vikten. Var inte 110mm max innan?

Jag hoppade över raceday. Kändes osäkert om man inte servar ordentligt

Dessa har notoriskt dålig lock out, min slutade fungera efter ett par gg och det verkar vara ett genomgående tema för rockshoxs. Möjligen de allra senaste modellerna fungerar bättre?

Jag tog bort min remote för den fungerar ändå inte så nu blev min "down country" ist för "modern xc" 😅

Skulle gissa de blir denna istället då! 35mm icke SL o sen en remote o starnut :)
Har kört på min 35mm Select sedan 2021 men betalade då 6k.

Det är en riktigt trevlig gaffel, rekommenderas.(Men vet ju inte vad du har idag?)

Köp till end caps med överdimension "torqe caps" till navet så ska det bli enklare att montera hjulet och bidra med mer vridstyvhet. (Har själv inte lyckats tajma lagersaldo med beställning än)

Har kört på min 35mm Select sedan 2021 men betalade då 6k.

Det är en riktigt trevlig gaffel, rekommenderas.(Men vet ju inte vad du har idag?)

Köp till end caps med överdimension "torqe caps" till navet så ska det bli enklare att montera hjulet och bidra med mer vridstyvhet. (Har själv inte lyckats tajma lagersaldo med beställning än)
Jag har en Judy silver tk just nu så absolut billigaste luft dämparen. Sparar nästan 1kg i vikt. Skulle gissa att de blir en rätt mycket trevlig uppdatering :)
Ska kolla upp dom där torque caps

Tillbaka
Topp