Vilken effektmätare är att föredra?

Hej!
Jag motionscyklar mest, kör lopp ibland men inte på någon tävlingsnivå. Vill ändå börja mäta träningen lite mer för att det är kul och utvecklande. Kör mest landsväg, har en lite äldre racer med Tiagra.

Jag har tittat runt på olika effektmätare och blir förvirrad:geek: . Ska jag satsa på wattpedaler eller vevarm eller något annat? Och hur vet jag vad som passar till just Tiagra? Jag tänker inte att jag kommer att flytta pedaler mellan cyklar så då kanske vevarm är att föredra?

Hoppas nu på lite input i denna fråga!

Mvh A

Vad har du för cykel och vevarmar? Ofta kan en vevmonterad effektmätare vara billigast och ge bra resultat. Jag kör med Power2Max som monteras på veven och är fullt nöjd.

Är det typ en sådan här https://www.cykellagret.se/p4769/scott-cr1-comp-cd20-compact-double-20-vaxlar så den har Hollowtech 2-vevar kan du köpa (ny eller begagnad) effektmätarvevarm på vänstersidan, t.ex Stages eller 4iiii. Det kommer för den känslige möjligen se udda ut med en Tiagra-arm och en annan (105/Ultegra/Dura-Ace) men det går tekniskt.
Hmm specen på bakväxeln stämmer inte för jag har ju inte 105, men annars så. Men tack då kan jag fundera på vänsterveven i alla fall.

Har du råd, köp pedaler så kan du flytta med dem till nästa cykel.:)
Men vill du komma billigare undan duger ensidig mätning utmärkt för att börja träna med effekt typ stages singelvev. Men som sagt börja med en bild på vevarna :)

Tillbaka
Topp