Vilken effektmätare vä arm

• Trådstartare Trådstartare kri
  • Start datum Start datum

kri

Aktiv medlem
Hej,

Är i färd att köpa ett SRAM Force 1 vevparti (165 mm, GXP, direktmonterad klinga) och undrar om någon här har erfarenhet/tips om någon bra effektmätare av typen som monteras på vä arm. Gärna en som kan eftermonteras så jag slipper köpa en till vä arm (av ovanlig längd dessutom). Jag bryr mig inte om riktighet i mätning, men vill ha låg spridning (jämför precision vs accuracy).

kri sa:
Hej,

Är i färd att köpa ett SRAM Force 1 vevparti (165 mm, GXP, direktmonterad klinga) och undrar om någon här har erfarenhet/tips om någon bra effektmätare av typen som monteras på vä arm. Gärna en som kan eftermonteras så jag slipper köpa en till vä arm (av ovanlig längd dessutom). Jag bryr mig inte om riktighet i mätning, men vill ha låg spridning (jämför precision vs accuracy).

SRAM Force är väl ett kolfibervevparti? Jag är skeptisk till att det går att eftermontera effektmätare själv på vevarmen. Annars är väl Stages ett bra alternativ, inte omöjligt att du hittar vad du söker begagnat på eBay.

Det finns inga effektmätare som du själv kan montera på vevarmen. De som finns köper du som komplett vevarm med mätaren färdigmonterad.

Avio powersense från England köper man löst och limmar fast på veven. Samma princip som Stages. Passar dock inte alla vevar och vet ej med kolfibervevar. Billiga är de iallafall.

Senast ändrad:
4iiii tror jag kan lösa ett sådant problem. Just i kolfibervevarmar, men man måste tydligen skicka den till Usa typ. Och så var det inte billigt...

IQ2 säljer mätare för enkelsidig mätning för 159 euro. Men du får vänta till januari om du beställer nu. De är oprövade vilket hör det till ett osäkert kort. De kan flyttas mellan olika cyklar oxå.

Gusthoren sa:
4iiii tror jag kan lösa ett sådant problem. Just i kolfibervevarmar, men man måste tydligen skicka den till Usa typ. Och så var det inte billigt...

Jag såg nu att 4iiii hade börjat fixa några få kolfibervevar, och Force 1 var en av dem. Frågan är om det är värt det att skeppa en vänstervev hela vägen till USA när det finns stages-vänsterarmar att köpa i butik, bara för att man inte vill sitta med "två vänsterarmar av ovanlig längd".

Fulkinesen sa:
Det finns inga effektmätare som du själv kan montera på vevarmen. De som finns köper du som komplett vevarm med mätaren färdigmonterad.

Märkligt, är väll bara jag som läser fel. Antigen själv eller skicka in https://watteam.com vet dock inte om de har för ovan nämnda. Tror de bara har för Alu vevar ännu.

4iii kan man skicka in sin vevarm till för montering. Vet inte om de har för kolfiber dock

Senast ändrad:
RockyRider sa:
IQ2 säljer mätare för enkelsidig mätning för 159 euro. Men du får vänta till januari om du beställer nu. De är oprövade vilket hör det till ett osäkert kort. De kan flyttas mellan olika cyklar oxå.

I bästa fall januari ?. På just wattmätning ska man nog inte lova nått innan man faktiskt har färdig produkt att sälja. I alla fall har det funkat dåligt historiskt sett

Tillbaka
Topp