Vilken fot har ni helst fram?

Eric W

Aktiv medlem
Hehe, kollade igenom Chain Reaction 5 filmen nu och det slog mig av någon konstig anledning att Aaron Chase alltid, när han bara glider fram eller gör något trick (ex pedalflipp), har vänster fot fram.

Vilken fot har ni helst fram? När ni ska göra något eller bara "inte trampar"?
Själv kör jag alltid höger fot fram så fort jag inte trampar, eller när jag hoppar,droppar eller gör något som kräver att du inte trampar samtidigt. .

höger! jag är goofy ;D

edit: nakdelen är att min sko har slitit lite på ramen så den är blank på ett ställe nu :S

Senast redigerad av en moderator:
Jag har vänster fot fram. Känns bäst att trampa till med den om jag ska rycka upp hojen på hjulet eller när man kör "hop-and-go" på trialhojen.

Jag är tvåfotad.

Eller öh ja, eh, det spelar alltså ingen roll för mig vilken fot som är fram, tror jag. Tänker inte så mycket på sånt. Försöker koncentera mig på att hoppa och landa eller cykla istället för vilken fot som är fram. :)

Edit: Fast när jag åkte såndäringa snöbräda hade jag vänster fot fram (regular)... Äh, kör samma stil med hojen som på skidor. Fullt ös och tänk på vad som är 5-10-15-20-50 meter längre fram. Inte vad du själv gör för tillfället för det är det ändå för sent att göra någonting åt. Gäller åtminstone i lite knepigare åkning. Om man bara glider på asfalt / nypistat underlag behöver man ju inte någon framförhållning utan kan tänka på sådana detaljer som vilken fot som är fram eller var man sättar i staven. ;)

Vänster. De gånger jag hamnar med högern före känns allt väldigt bakvänt, men jag får en skön duktighetskänsla när jag ändå tar mig genom stöket.

Vänster fot fram, kamelslang till höger, högerhänt, dricker med höger hand om jag har flaska, växlar med höger om jag kör med friktionsreglage. Höger hand och vänster fot är min melodi.

Kul fråga. Jag har faktiskt alltid vänster fot fram (tror jag). Vet inte varför. Är Left med hockeyklubba. Finns det ett samband?

Kör "goofy", precis som på brädan. Ibland kan det dock vara skönt att göra som Leo, t.ex. ha "fel" fot fram för att kunna pedalkicka lite, eller så trampar jag ett helt varv så att jag får högerfoten framme igen.

Höger, Goofy

Men precis som leo säger så har man ju vänster fram när man laddar för vissaa grejjer. Men det är ju bara för att hamna rätt senare.

Jag brukar ha vänster fram. Tror att det kan bero på att jag cyklar en hel del i stan med en cykel som har fotbroms, jag bromsar bättre med höger.

Tyvär får jag väl säga är det framåt för vänstern på mig. Känns avigt att hoppa och trixa med högern fram, konstigt? javisst

Höger, åker även snowboard goofy. Hmmm, kanske är goofy helt enkelt?

Dagens värdelösa vetande:
Vanligt uttryck för favoritfot i engelskspråkiga länder: chocolate foot.
Varför? Ingen aning.

vänster fram. jag är högerfotad så jag balanserar mig bäst på höger om jag skulle behöva stå upp på cykeln...

Jag vet inte vilken som är min "chocolate foot".
Skulle gissa att det är vänster eftersom jag hellre
gör lite svårare saker med vänster hand/fot.
Men jag har inte tänkt på det när jag cyklar.

B-O: Haha, nänä, jag åker regular på bräda (fast jag åker väldigt sällan bräda mer än på vattnet).
Men annars är jag högerfotad, fast kan skjuta rätt bra med vänstern också om jag spelar fot-boll.. (Inga "censurer" på de ordet längre?)

Edit: och min kompis kör goofy på bräda och vänster fot fram. skumt va! =)

Jag är grymt högerfotat, har noll koll med vänstern... Trots det har jag vänster fot fram när jag inte trampar, vet inte varför men det det har jag alltid och det funkar mycket bra=)

Höger fram.. alltid starkaste fram har jag minsann läst. Eller var det kanske bara bästa fot fram som ni skriver kanske... skitsamma.. Regular på bräda.
/Booberg

Höger när jag bara glider runt, vänster när jag ska göra en wheelie/manual. Goofy på bräda

Höger, med vänster känns det väldigt avigt. Är inte heller svårt att se på cykeln cilken fot som är fram eftersom färgen är helt avskavd bak på ramen på den sidan.
Goofy på brädan de få gånger jag åker nuförtiden.
Börjar alltid med höger fot framåt när jag åker telisar och svänger alltid (nästan) åt vänster först när jag åker slalom.
Och är betydligt snabbare i höger hands fingrar än i vänster hand vilket jag snabbt märkte när jag bytte från trumpet till valthorn en gång i tiden för x antal år sedan.

Det beror på när jag kollar. Byter till den som känns bäst för stunden.
De som var med (mamma) säger att jag höll på länge att rita med både höger och vänster innan jag till slut bestämde mig för att pennor ska hållas i högerhanden. Musen (dator pekdonet) har jag i vänster hand, om det är min trackball. Annars blir det i höger. På den tiden jag hade gympa retade jag gallfeber på de som tränade innebandy genom att byta sida varefter motstondarna kom från höger eller vänster.

Låter som jag har svår beslutsångete över om jag ska vara höger- eller vänsterhänt. :-)

NoOne

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp