Vilken frakt ska man ta på crc???

Cyklisten:D

Ny medlem
Vilken frakt ska jag ta när jag beställer min dmr rhythm?

1.Är parcelforce bra?

2.lönar det sej att ta dhl?

3.Vad är säkrast?

4.När man beställer med parcelforce kommer den väl i rätta händer?

Det var väl alla frågorna

Tack i förhand

Mvh Kevin...

parfelforce fungerar.

dhl är dyra men levererar snabbare.

ditt paket är försäkrat, så det kvittar.

jag har beställt flera gånger med parcelforce och det har kommit fram i helt.. det kvittar vem du betalar för jobbet.. de är inte mindre försiktiga för det.

Senast redigerad av en moderator:
Parcelforce funkar bra om du har tur. Med lite oflyt hamnar prylarna helt åt skogen fel och du får lägga massa tid på att jaga Schenker och få dem att fatta att något är fel. Finns flera trådar om såna oturshistorier.

Om DHL lönar sig... jag tror de flesta kommer säga att DHL funkar bättre, har själv aldrig haft problem med dem. Hade å andra sidan inga problem med Parcelforce/Schenker den gång jag valde dem, tog bara längre tid. Du får prylarna till slut med PF också.

DHL måste väl kosta minst 1200 spänn för en hel cykel, eller är det bara en ram? PF, vad koster det då, 250 kr? Det är en hel tusenlapp för att få paketet på några dagar istället för, tja, en vecka. Värt pengarna?

/Anders

parcel force tar ca en vecka å överlämnar sin leverans till schenker som du bör ha koll på eftersom
deras avi kommer till dej ett par dagar efter att paketen har anlänt till avhämtningsstället.
billigt? Ja, men omständigt å tar lång tid.

DHL är snabba som pistolskott och kör direkt hem till dej! billigt? Nej, inte gämfört med parcel men de går FORT!

cyklisten:
många här som som bara snackar.. inte mycket att lite på.

klart att alla gör tabbar och missar.. många (alla?!) happymedlemmar värkar tro att för att trackingen inte fungerar så har något ätit upp paketet liksom att vatten förstör cyklar.

DHL har fördelen att det är en enda organisation som hanterar paketet hela vägen. Parcelforce har olika partners olika länder vilket torde leda till att paketen passerar flera led med PF än med DHL. De körs ju på bil från Irland->Nederländerna->Danmark->Sverige eller nåt sånt, medan DHL är flyg. Har fått små paket från CRC på under 24h med DHL.

När CRC skickat ditt paket, så kommer du få ett trackingnummer hos Parcelforce. Efter nån dag så kan du maila shipping@chainreactioncycles.com med ditt ordernummer och be att få "GLS Reference" för din order. Då kan du spåra vidare på www.gls-holding.com.

/A

De gör inte fel i den meningen att något försvinner, de går inte så fort bara. Klicka på beställ nu så är det ur världen!

Enda anledningen till att ta DHL är om du måste ha sakerna snabbt som attan. Kan du tänka dig att vänta runt en vecka på att få ramen så kör på Parcelforce. Jag har själv beställt saker med Parcelforce från CRC flera gånger utan minsta problem.

CRC packar inte så överdrivet bra (slösar inte med emballage om man säger så...). Så med en smula otur och Parcelfarce/Schenker etc-frakt i många led så har du en skadad vara som du måste skicka tillbaka för utbyte vilket hände mig alldeles nyligen. Tror risken är avsevärt mindre för transportskador med DHL. Prisskillnaden mellan DHL och Parcelfarce är £55, vilket jag nu i efterhand gladeligen betalat för att slippa allt strul (dessutom får man ju själv stå för returfrakt om något är skadat). Sitter nu och väntar på att returen först och främst ska nå CRC medelst DPD som tydligen inte alls levererar inom utlovade 3-5 arbetsdagar. Grrrr.

Skriv till i beställningen att de ska packa ordentligt med lite "extra padding" vettja (finns ju en ruta där man kan fylla i kommentarer/önskemål vid beställningen). Och lycka till!

Schenker i Borlänge ger jag inte många lingon för, när man ringer och frågar efter paketet så visar det sig att den har legat där några dagar, när man sedan frågar när man kommer få hem den till Ludvika, säger de 'vi får se om det blir någon tur till Ludvika idag..'. Verkade mest irriterade att man rignde och störde. Varför levererar de till privatpersoner om de inte vill ha med dem att göra?!

Jag har alltid kört med DHL och som snabbast fick jag paketet hem till dörren på 16 (!!!!!) timmar.
Parcel har dessutom en usel tracking funktion som vare sig hur mycket de än hänt under ett dygn med
paketet så uppdateras trackingen bara en gång om dygnet ändå.

Är det bråttom så väljer du DHL, är du rik så välj dhl då också eller bara otålig så är de DHL som gäller.
Som någon sa ovan så slipper man med DHL ha haft sitt paket runt hela europa för de går direkt med flyg från belfast till danmark å sen direkt till (för min del) landvetter å sen därifrån med kurir direkt till dörr.

Nästa gång jag handlar från crc så kommer jag köpa lite fler grejjer å därmed ta DHL för då tjänar man ändå in fraktkostnaden med råge än vad man skulle gjort av att köpa delarna i land. Men DHL är ändy dyrare.

> 1.Är parcelforce bra?

Nej.

> 2.lönar det sej att ta dhl?

Ja.

> 3.Vad är säkrast?

DHL.

> 4.När man beställer med parcelforce kommer den väl i rätta händer?

Kanske.

Jag kommer aldrig mer i hela mitt liv använda Parcelforce/Schenker frivilligt.
Fler frågor? =)

Jag beställde tidigare i sommras från crc med parcel force, de gick på 1½ vecka, men osäkerheten när de fraktas med flera olika firmor(=flera olika trackingnummer) kommer jag aldrig mer utsätta mig för.

Jag kommer hädanefter att bita i de sura äpplet och betala de extra hundralappar för att få en organisation som sköter hela frakten...

Eller så beställer man från Barracuda och får hem prylarna supersnabbt (1-2 dygn) utan att pröjsa massa dyr-frakt. Hann knappt blinka.

då jag beställde min hjul från crc valde jag pf framför dhl...anldeningen är att med pf var det en fraktkostnad på 200kr och 2-4 arbetsdagars leverans...ca...
hjul 1634 frakt 136 total 1770 ett par dmrhjul... Parcel Force
hjul 1634 frakt 885 total 2520 ett par dmrhjul... DHL
Min frakt hade kostat ännu mer kommer jag ihåg och jag anser att 700 kr kostar en trevlig broms t.ex.
Med PF´s 150kr´s frakt kan du skicka paket som väger upp til 13 kg har jag för mig.
DHL kanske är säkrare och definitivt snabbare, men jag skulle utan problem beställa med pf igen om det var något som vägde lite eller var skrymmande.
När jag o cuprinol beställde våra bluntar från crc valde vi parcelforce och det fungerade bra...det var väl paketerade och hade inga skador när de kom fram. Paketet tog dock en sväng i nederländerna men det är så turen går helt enkelt.

har kört med dhl en gång frakten kostade mer än delen men är man sugen på att hoja så ;) annars så har jag kört med pf och det har funkar hur bra som helst.. allt förutom en QR och handtag har kommit till dörren :) för övrigt så har det alltid tagit 1v till luleå

Parcel force ett par gånger = Inga problem, 4 arbetsdagar i tid, känner killen som kör ut här så han levererade till jobbet.

Köpte en DMR Trailblade nån vecka sen och var så pigg på att hoja igen att det fick bli DHL. Beställde på söndagkvällen och fick levererat 15.02 tisdag. Det var värt hundra spänn mer i frakt just då.

Förresten... Någon som returnerat eller bytt någon vara hos CRC?

Brukar de bekräfta att de mottagit returen/skickat ersättningsvara på något vis, eller dimper grejerna bara ner "oanmälda" rätt vad det är?

Har bytt ett par strumpor när jag köpt för stora. Hade bråttom, så jag la en ny order och meddelade att jag skickade tillbaka de gamla. Fick ingen bekräftelse på att de tagit emot de gamla, däremot fick jag pengarna in på kontot. Den nya ordern behandlades som vilken order som helst, förstås.

jesperC skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick mail om att det skickat mina hjul idag.
> Hoppas de dyker upp innan helgen.
>

Fick min hjul idag.
Tog 3 dagar eller nåt, helt ok.

18-08-2005 05:31 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
17-08-2005 13:24 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
16-08-2005 13:00 Delivery Agent - NETHERLANDS UK export item arrived at foreign hub
16-08-2005 00:00 International Hub Left origin country
15-08-2005 23:49 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
15-08-2005 18:08 Belfast Central Depot On route to hub
15-08-2005 17:01 Belfast Central Depot Collected from customer

Leverans till jobbet, kan tänka mig att de är segare när det gäller att köra ut till privatpersoner

//j

Skickas leveransen till ett företag är inte schenker något problem, så har man möjlighet att ta sin arbetsadress som leveransadress är det att föredra.

Tillbaka
Topp