Vilken gravel eller räser?

Kruwgah

Aktiv medlem
Hej, ni kanske kan hjälpa mig.

Är ute efter en gravelhoj som inte gör bort sig på landsvägen med ett extra hjulpar. Alternativt tvärt om, en lvg hoj med mycket utrymmet för däck (45mm).

Tittade på scott addict gravel men den verkar inte finnas?

3T Exploro Race finns men är lite dyr.
Budget ca 40. Elektroniska växlar vill jag ha.

Senast ändrad:
Ska du ha DI2 / AXS får du nog leta utrikes, t ex Tyskland. Rose Bikes, Canyon, Radon, CUBE och andra som direktsänder. I annat fall drar det ofta iväg. Vi får se om det blir höstrea.

Ska du ha DI2 / AXS får du nog leta utrikes, t ex Tyskland. Rose Bikes, Canyon, Radon, CUBE och andra som direktsänder. I annat fall drar det ofta iväg. Vi får se om det blir höstrea.
Men vilken modell skulle du i så fall rekommendera?

Canyon har jag tittat på men inte hittar någon där som ser ut att gå bra på asfalt, mest gravels passande för unbound gravel och bikepacking.

Enda jag sett är rondo hvrt cf2, 3T exploro Race och Scott addict gravel.

Men vilken modell skulle du i så fall rekommendera?

Canyon har jag tittat på men inte hittar någon där som ser ut att gå bra på asfalt, mest gravels passande för unbound gravel och bikepacking.

Enda jag sett är rondo hvrt cf2, 3T exploro Race och Scott addict gravel.
Nästan alla gravels funkar bra på asfalt. På med snabba sulor så bär det av. Ev kan det krävas annan framklinga när det ska åkas riktigt fort.

Lägg till Cervelo, Caledonia, Aspero, Giant Revolt, Cannondale Supersix Evo SE, Specialized Crux mfl. det finns många snabba gravels / racers som tar breda däck (nya S5 tar 30+ sulor)

Fairlight Strael kommer in som ett mellanting med sina 36mm. Jag har en Secan som tar mycket bredare däck, men då börjar vi röra oss bort från klassisk racegeometri.

Allebikes nya gravel ser prisvärd ut.

Men vet inte hur singelklinga känns på landsvägen.

Tillbaka
Topp