Vilken hade ni valt?

Racerman

Ny medlem
Vilken hade ni valt?
Ska köpa en cykel nu. Och tror det blir i en butik i Stockholm.

Det står mellan dessa:

Nishiki Competition Carbon med Ultegra/105 15.000kr

Trek 1.7 Ultegra/105 15.000kr

Cannondale Caad9 105 rakt igenom 15.000kr.

Har sjukt svårt att välja....Hjälp mig!! Vad tycker ni..

Vilken hade ni valt?
Har haft en Caad 7 och tyckte det var en grymt bra ram. Skulle faktiskt kunna tänka mig en sån som nästa bygge... Caad9 ram, full carbon gaffel (originalet ganska tungt), chorus, slc, så dyra hjul som man har råd med... Vore nice.

Så mitt val skulle definitivt bli cannondalen av de där tre. Finfin ram att köra på.

Vilken hade ni valt?
CAAD9:an har gott rykte, och det kan vara idé att gå in på www.bikeforums.net och se vad de skriver om den där.

/s-o

Vilken hade ni valt?
Castrello: Så tung är inte den gaffeln.

Jag hade lätt valt Caad9an. Höll på att köpa en sådan ram för att bygga cykel på efter många månaders letande, funderande och läsande. Men hittade en billig SystemSIX istället i samma storlek som det blev istället. Men Caad9an är den absolut bästa aluramen enligt mig, med min smak.

Vilken hade ni valt?
Ok tack för tipsen! Ni menar alltså att Caad9ans alu. ram är så pass bra att det är ett bättre köp än en Nishiki carbon med bättre komponenter för samma pengar?

Vilken hade ni valt?
Ja, det är inte alltid bättre för det är en kolfiberram. Iaf om man vill åka fort då, Caad9an är ju rätt rejsig och har kort huvudrör (head tube) jämfört med många andra.

Vilken hade ni valt?
Nu dök det plötsligt upp en 2008 Wilier Mortirolo Carbon med Ultegra i bilden som jag kan få loss för 14-15. Är Caad9an fortfarande hetaste köpet??? Tacksam för era svar!!!

Vilken hade ni valt?
jag hade nog hellre valt mavic-motsvarighet till fulcrum, men mest för att dom låter mycket.
Är det cykelmagneten så är det bara att fråga om andra hjul

Vilken hade ni valt?
Det är en kille som köpt cykeln där, men den är inte rullad alls typ..så det är dom hjulen som sitter på...men det är väl en bra affär...?? helkarbon med ultegra..

Vilken hade ni valt?
Hade nog valt Caad9:an trots allt. Har sett, känt och snusat på den där Williern, men tycker att den är inget speciellt. Ok, det är kolfiber, men delarna är sisådär, ramen är sisådär och utan att ha provat den så kan jag så där på happy-vis slå vad om att Caad9:an blir man lyckligare av i längden.

CerrO: lite osäker på vilken gaffel som kommer på caad9:an, men min caad7 hade en ganska tung gaffel. Troligen en bra bit över 450 gram skulle jag tro. Och det får nog anses som ganska tungt för en racer-gaffel. Men som sagt, nya caad9:an har troligen bättre och lättare gaffel.

Vilken hade ni valt?
...men så är jag ganska cannondale-frälst också. Trots att jag inte har en enda cannondale i garaget just nu (det smärtar att vara utan...)

Williern kan ju till det priset och med de delarna vara ett rätt ok köp. Men om du tänker framåt och kanske kommer att uppgradera delar osv, så tycker åtminstone jag att caad9:an är mera att bygga vidare på.

Men det är som sagt bara min åsikt.

Vilken hade ni valt?
Kan nnars få köpa en scott Cr1 -06 väldigt bra vårdad och fint skick, Ultegra, Mavic Ksyrium hjul och såklart helcarbonsram. 14000 Ungefär

Vilken hade ni valt?
Mollo:
Surfar du på Happy mitt i vin'provningen'?

Ja just det, trådskaparen undrade ju ngt:
Jag hade oxå helst köpt Cannondalen, trots att jag aldrig har ägt ngn C-dale eller har några planer att köpa ngn.´

/Håkan

Edit: C-dale

Senast redigerad av en moderator:
Vilken hade ni valt?
cannondalen, varför? riktigt fin aluminiumram, bra grund/hjärta för hojen. caad ramarna har oftast varit mycket uppskattade, och de brukar få riktigt bra kritik. 105 är ju 40 gram tyngre än ultegra, så några få ultegra delar är inte en motivering till att köpa de andra

Vilken hade ni valt?
Blev en Wilier Montirolo 2008 helcarbon och ultegra rakt igenom. Är gryyymt nöjd och det va länge sen jag va så lycklig över en "pryl"!

vilken cykeldator ska man köpa? Vill ha värsting..

Tillbaka
Topp