Vilken heldämpad XC skall jag köpa??

bebbe

Ny medlem
Har funderat på att köpa mig en nya heldämpad MTB. Har en Norco Six Two men vill ha en heldämpad som är mer XC inriktad också. Priset som jag först tänkte mig var runt 15k men kan kanske tänka mig några tusingar till för rätt hoj.

Hade först nästan bestämt mig för en Canyon Nerve MR 7,0. Tycker den verkar vara ok. Speciellt nu när Canyon hade sänkt priset på den till strax över 14k. Men jag var tyvärr lite seg på att beställa så nu är de slut :-(

Så det var bara till att kolla runt lite mer. Hittade en Rocky Mountain Element 50. Tycker den är jäkligt snygg men det verkar som om den inte får så jätte bra betyg. De flesta säger att den är lite tung och att länkaget till dämparen funkar sådär. Att det är en gammal konstruktion och nu finns det bättre. Är ju även relativt dyr, kunde kanske fått lite bättre komponenter för priset? Visserligen har ju cyclecomponents bra pris på den men den är ju fortfarande relativt dyr.

Har även kollat på Cube AMS Pro K18. Verkar ju prisvärd med fina komponenter och relativt lätt. Tycker även att den är rätt snygg. På Chainreaction cycles får man ju betala strax under 16k för den. Tycker det låter prisvärt.

Frågan är om någon utav dessa hojarna blir bra? Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet utav hojarna och kan sätta lite för och nackdelar på dom.

Eller finns det andra hojar som jag inte har tittat på?

Edit av AJ: Ge gärna trådstartaren tips på heldämpad XC men håll säljesannonser på Köp & Sälj

Senast redigerad av en moderator:
Knä-Ola skrev:
-------------------------------------------------------
> Kolla även in vad häggs har hemma. En kompis
> fick en bra deal på en Lapierre som riktigt
> trevlig.

Skall kolla lite mer hós Häggs. Köpte min Norco hos honom. Bra service och trevlig gubbe :-)

Tillbaka
Topp