Vilken hjälm för MTB-racing är snyggast?

Jag planerar att komplettera hjälmhyllan med en hjälm för MTB racing, som komplement till min trail-skärmhjälm..

Modeller jag gillar:
- Lazer Genesis
- POC Omne Air
- Giro Aries och Synthe

Vilka hjälmar just nu är din stilfavorit?

Jag planerar att komplettera hjälmhyllan med en hjälm för MTB racing, som komplement till min trail-skärmhjälm..

Modeller jag gillar:
- Lazer Genesis
- POC Omne Air
- Giro Aries och Synthe

Vilka hjälmar just nu är din stilfavorit?

Kanske för likt din trailhjälm, men jag har en Giro Merit Spherical sedan ett par veckor och gillar den skarpt.

Hur långt är ett snöre?

Han undrade vilken MTB-racing hjälm som just nu är din stilfavorit och förväntade sig nog inte en motfråga som är helt OT 8)

Personligen tycker jag (och har en) att Omne Air är snygg och väldigt bekväm. Tyvärr får jag lite av ett mario-svamp-huvud av den. Kanske beror på att jag måste ha L vilket ger en större hjälm...

Senast ändrad:
Han undrade vilken MTB-racing hjälm som just nu är din stilfavorit och förväntade sig nog inte en motfråga som är helt OT 8)
Det är väl lika svårt att svara på både hur långt ett snöre är som att svara på vilken hjälm som är snyggast. Du och jag tycker nästan garanterat inte att samma hjälm är snyggast, och dessutom kanske den hjälm som ser snyggast ut (enligt den som ska bära den) inte alls passar användaren givet dess huvudform.

Svår fråga, mao.

Det är väl lika svårt att svara på både hur långt ett snöre är som att svara på vilken hjälm som är snyggast. Du och jag tycker nästan garanterat inte att samma hjälm är snyggast, och dessutom kanske den hjälm som ser snyggast ut (enligt den som ska bära den) inte alls passar användaren givet dess huvudform.

Svår fråga, mao.

Njae, så svår är den inte att svara på. Vilken tycker du är snyggast (oberoende av vilken jag tycker är snyggast)? Det är väl en bra fråga för att få lite inspiration på hjälmar som folk tycker är snygga, som man själv kanske missat.

Själv tycker jag att POC är oslagbara i utseendet. Snyggast är nog Ventral.

Sweet Protection är också rätt bra (Oftast, vissa är riktigt fula.)

Tillbaka
Topp