Vilken kabel till dynamo?

katten

Aktiv medlem
Jag försöker hitta en bra kabel för dynamo-installation, något som i kvalité klarar randonné typPBP, man vill ju inte belysningen skall paja pga en klen kabel! Men kabeln skall ändå vara smidig. Klarar den rando borde den klara vardag...

Mitt problem är en hybrid som har navdynamo men sladdarna går av. Specialized har kablar som passar i ett dockhus och cykelmeken har sedan dragit kablarna så tight att dom går av.

Var finns vettig 2-del kabel, svart och helst förtennta ledare?

/A

/A

Den skall vara mångtrådig, förtennad och helst någon bra plast i isoleringen. Jag har en kabel som jag använt som är superbra - kommer ifrån givare - det man klipper av vid installation räcker för att installera generatorlampor på en cykel. Tunn, tvåledare, grå, smidig även vid kyla. Lite för tjock egentligen men håller utmärkt istället

Vill du ha en snutt så har jag nog några klippta bitar kvar i förrådet.

Senast ändrad:
Goobay - Högtalarkabel 2 x 0.50 mm² alt Goobay - Högtalarkabel 2 x 0.35 mm²
en fintrådig kabel som ja använt till allt från installationer i fordon till elekronikbyggen och belysningskablage på elcykeln

Var finns vettig 2-del kabel, svart och helst förtennta ledare?
Den här är 210 cm lång och kommer med kontakter som passar B+M-lampor
EF754D62BBE2C7C7B15D895D14B27E58.png

Endast 32,85 SEK

Jag håller med; den uppfyller alla ovan nämnda kriterier. Jag antar att den går enklast att köpa hos någon av de större tyska webbhandlarna (och den är värd den lite högre kostnaden).
Jag skulle tro det, men kolla med Veloform i Göteborg! Jag köpte 15 meter för ett decennium sedan som nu börjar ta slut. Den som HåkanC föreslår är också bra, bara lite mindre snygg (tycker jag) och tålig. Man kan ju täcka den med krympslang på utsatta ställen.

Tillbaka
Topp