Vilken landsvägssko är bredast?

teamthrone

Ny medlem
Vilken sko på marknaden är överlägset bredast när det gäller landsvägsskor? Ja Har tydligen väldigt breda fötter.. iaf när man snackar landsvägsskor.

Shimano har extra breda skor som det går att läsa ovan. Dock vill ag nog säga att Specialized har otroligt bra passform på sina dyrare skor. Jag har extra wide i mina shimano-skor men hade dock inga problem att mosa ner fossingarna i ett par S-work skor.

Jag har breda fötter och provade Sidis mega-variant. De var för breda- köpte ett par vanliga Genius-4 (på den tiden det begav sig).

Jag har Shimano R300E och de passar utmärkt utan att baka dem.
Provade även Sidi's Mega-variant och de passade också bra.
Detta var när Cykelcity hade R300 för 995:-, så att ge 700:- till för Sidi kändes dumt.

För mig är specialized lite för smala, jag måste gå upp i storlek isf.

Globalistic (fd Bang) skrev:
-------------------------------------------------------
> Shimano har extra breda skor som det går att
> läsa ovan. Dock vill ag nog säga att Specialized
> har otroligt bra passform på sina dyrare skor.
> Jag har extra wide i mina shimano-skor men hade
> dock inga problem att mosa ner fossingarna i ett
> par S-work skor.

tillhör kategorin som har breda fötter (lät ankfötter), med rätt hög hålfot, hög vrist o häl :D o för mig funkar shimanos e-modeller bäst. likaså sidis mega modeller funkar. den specialized s-works sko som jag hade hemma ett tag, klart smalare än ovan nämnda. var visserligen en mtb sko och jag tror deras billigare modeller är bredare (dock inte säker). men på shimano ä i alla fall mtb skorna o racer skorna rätt lika i storlekar, i alla fall för mig :D

Kan varmt rekommendera Sidi´s Mega varianter. Har själv problem med att alla skor är för smala även kängor(inte M90s dock) och liknande men mina nyinköpta sidi i mega variant sitter perfekt. Har aldrig haft ett par skor som sitter så bra direkt. Fick dock gå upp en storlek på längden då Sidis skor är ganska snålt tilltagna på längden.

Jag har visserligen aldrig stöttpå någon med bredare fötter än mig så jag är ganska extrem=)

Tillbaka
Topp