Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Körde i Isaberg på grön och blå spår.Frågan är väl om det är full dh eller lite utförsorienterat med lite lättare parkåka. Nåt mellan trail och super enduro...
ja, 130 - 150. Det blir en avvägning.Körde i Isaberg på grön och blå spår.
Hade då en dh cykel men vill även kunna cykla på stigar och vägar samt spår i parkerna.
Tänker att man säkert behöver runt 140 i slag på dämpningen.
Men det finns ju en uppsjö av cyklar att välja mellan och jag har absolut inte koll på vad som är bra känner jag.
Det hade ju varit det optimala men jag tror inte att budgeten räcker för en sån cykel.Kolla på Orbea Occam LT eller Specialized Stumpjumper Evo - trampeffektiva cyklar som tål att köras utför.
Det hade ju varit det optimala men jag tror inte att budgeten räcker för en sån cykel.
134 antar jag är fjädringsväg bak och då är nog risken att den blir lite för lätt/flexig för DH-cykling. Det är inte kul att cykla när man håller igen för att man är rädd om cykeln.Skulle en Kona Process 134 29" kunna var ett alternativ?
Så använder jag min Process 134 DL. Mest stig i hemmaskogarna men sen ett par vändor till Järvsö och något fjällbesök varje sommar. Funkar finfint så länge man håller sig ifrån de stökigaste grejerna.Skulle en Kona Process 134 29" kunna var ett alternativ?
Då missar man ju det roliga ?Funkar finfint så länge man håller sig ifrån de stökigaste grejerna.
Hehe ja, men det är så det funkar med kompromisser. Tror 134an är roligare än en DH på många ställen också.Då missar man ju det roliga ?
Absolut.Hehe ja, men det är så det funkar med kompromisser. Tror 134an är roligare än en DH på många ställen också.