Vilken ryggsäck?

Vilken ryggsäck?
Då har jag införskaffat en Everest H2o, som jag hoppas kunna inviga imorgon. Munstycket får hänga med så länge det håller sen skaffar jag ett camelback original och sätter dit.

Något specielt jag bör göra med blåsan innan jag använder den första gången, mer än att skölja den noga??

Bosse

Post Ändrad (04-04-02 20:56)

Vilken ryggsäck?
Provade Everest h2O för typ en timme sen. De hade proppat den så full med fyllning, så den var rund som en ballong.

Hyffsat pris, men vad ska man med de där två vingarna till bakpå... eller är det spoilers utifall man komemr upp i den svindlande hastigheten av 20 km/h?

Vilken ryggsäck?
Så var det med den jag tittade på också så jag plockade fram en tom och provade, det var skillnad.
Vingarna kanske ska bidra till ökad stabilitet?? men en fördel är ju att ytmaterialet på dem är reflexbehandlat!! Men visst kan dem funka som spoilers också, men du får nog lägga på en nolla om det ska göra någon nytta :-)

Bosse

Vilken ryggsäck?
Jag råkade göra ett impulsköp på vildmarksmässan....en Source Vector
med 3l vattensäck och 10packning, tog en kortare sväng idag i regnet i Delsjön "gbg" och jag tycker att den kändes mkt bra vid första testet.
återkommer med mera om nån vill när jag använt den mer..

Post Ändrad (04-04-04 20:46)

Vilken ryggsäck?
Jag kan varmt rekommendera Lundhags T25 Endurance!

Helskön ryggsäck med många funktioner! Köpte min till ca 40% rabbatt och har sedan dess testat den i ca 25 mil. Supernöjd!

Men...på vildmakrsmässan sa Lundhags att den har utgått ur sortimentet och har blivit ersatt av T24.

Jag tog mig en titt i sommarkatalogen och spanade in den. Den verkar också hyffsad. Ganska slimmad design.

Det jag gillar med min är att den är lätt, samt att den har ett så skönt höftbälte med fickor på.

Ta också en titt på Lundhags nya säck Trailrunner!
En säck som är både väst och ryggsäck i ett.

Kontakta Lundhags och be dem skicka vår/sommar katalogen!!!

http://www.lundhags.se

//Andreas

Post Ändrad (04-04-05 07:44)

Vilken ryggsäck?
Har beställt en Camelbak HAWG, men den dröjer någon/några veckor till.

Funderar på vad jag ska ha under tiden. Eller som komplement. HAWG:n är ju på totalt 20 liter.

Funderar därmed på någon mindre, för bara vatten samt plats för lite russin odyl, nyklar, biltelefon, SL-kort, 200 kr (ev för taxi) samt den där jackan som åker av efter en stund. Pumpen sitter på ramen, x-slangen m verktyg i sadelväska, så de behöver i "princip" inte va i ryggan.

Vad rekomenderar ni?

Vilken ryggsäck?
Kul att läsa mitt först inlägg där jag ojade mig om att en Tight Pro var för dyr. Det hela slutade ju med en betydligt dyrare ryggsäck (Camelbak HAWG).

Tack Happy för att ni hjälper mig att placera pengarna på vettiga ställen!

Funderar även på en mindre Camelbak, liksom bruse. 1,5 l + lite smågrejer skulle vara lagom. Men det får bli en senare fråga... Har mer högprioriterade projekt på g (som nya hjul tex.).

Vilken ryggsäck?
bruse: rekommenderar att du slänger ner alla dina prylar i Camelbaken, så att cykeln är "ren". Det är mkt smidigare än att ha sadelväska och pump på ramen, allvarligt talat. Sadelväskan slår och skramlar, samlar lera osv. HAWG väger inte mkt tom, det kommer du att märka, sen om du räknar bort vikten som du slipper när du kör utan sadelväskan så är det inget att orda om... ;-)

Om du har lite prylar med är det bara att dra åt kompressionsremmarna på HAWG:en, då ser den inte ut att vara 20 liter, om ens 5 liter. Kortare rundor så är det bara att fylla blåsan med 1-1.5 liter istället för 3 liter.

/Leo

Vilken ryggsäck?
Leo: det var ta mig fan det vackraste jag hört sedan konfirmationen!

Tänk vad bra man kan tänka fram logiska beslut, när andra tänker åt en ;~)
Då får jag köra flaskor till Kringelloppet, hinner inte få min HAWG tills dess, men jag ska ju fega med 21 km...

Tillbaka
Topp