Vilken thru axle?

Vilken thru axle?
Okej. På MIN grand canyon cf så är det en 12xnågonting mm axel bak. Inte qr fästning utan en genomgående. Har du en al eller cf? Sorry tänkte fram

Senast ändrad:
Vilken thru axle?
Problemet är att det står inget på dom. Men jag ska ta kort och återkomma. Det är iaf 12mm och 160mm långa.
Thule nämner e-thru, maxle och syntace. Vad är det?
Robert project verkar bra, men jag köper helst från sverige än skickar från usa till samma pris.

Senast ändrad:
Vilken thru axle?
Sorry för superbump, men kommer du ihåg vilken axel du köpte till din GC?

Jag har en Grand Canyon AL SL 7.0 och vill kunna dra cykelvagn bakom men blir inte klok på vilken axel jag behöver då den måste vara konisk men den Syntace-axeln jag beställde från Thule var inte det.

Vilken thru axle?
Tjena! Ja ultra bumpar denna tråd och slänger iväg en liknande fråga. Känner till Robert Axel projekt men skulle gröna köpa från Sverige.
Så till min fundering: Jag har köpt en cykelvagn Thule chariot 1 (lite äldre modell) som såklart ska kopplas på grushojen en specialized Diverge elite e5 2020. Axel mått 142x12mm konad.

Blir dock inte klok på vilken genomgående Axel ja ska ha trots mätningar och jämförande med thules tabeller… någon som har samma cykel och kör vagn på den? Vore evigt tacksam för svar!

Vilken thru axle?
Thules axlar kommer från Roberts Axle Project. Så om du slår in alla dina uppgifter på deras hemsa så dyker det upp att du ska ha en

... vilket är samma som

Vilken thru axle?
Jag köpte nyligen en axel till min Canyon Neuron AL, och det jag gjorde var att mäta tre saker
- Tjockleken på axeln
- Hur stora gängorna var på axeln
- Längden på axeln
Fick fram måtten
- Tjockleken på axeln : 12mm, så skulle ha M12
- Hur stora gängorna var på axeln : 15 "varv" på gängorna var 15mm tillsammans, så skulle ha X1.0
- Längden på axeln var 165mm
så beställde en Thru Axle Syntace (M12x1.0) 160-172mm och den passade bra :)

Vilken thru axle?
Tack allihopa för utförliga och värdefulla svar. Hittade en Axel hos min lbs som ska passa efter de råd jag fått. Får själva vagnen i dagarna så då blir det att montera och provåka!

Tillbaka
Topp