Vilken typ av krashhatt?

Vilken typ av krashhatt?
Då e jag med. Det kanske till och med jag kunde ha räknat ut om jag hade tänkt med en annan kroppsdel än den som får ont av sadeln :)

Semi MX ser helt klart najs ut. Kostar väl en halv årslön kan jag tänka mig.

Vilken typ av krashhatt?
Jag har en Giro Targa i 600-klassen. Den suger! Det enda som är bra är att den är välventilerad vilket är skönt. Annars är den inte skön och kvalitén är märkbart dålig på t.ex. hakremmen som fransade sig efter en månad och loc-Poc eller vad det heter i nacken som släpper. Inte bra för säkerheten.

Vilken typ av krashhatt?
"Vanliga" hjälmar har faktiskt blivit rejält mycket snyggare än vad de var för några år sedan. Har du spanat in t.ex. Giro Havoc som är skapligt prisvärd? Luftig och snygg. Spana in på <http://www.giro.com>, gick inte att länka bilden... :-P

Men allas skallar skiljer sig en hel del så du måste testa innan du köper, olika märken har olika passform. Rätt passform är viktigare än något annat. Sitter den inte på plats är den inte värd pengarna och ger inget bra skydd.

/Leo

Vilken typ av krashhatt?
Jo nu när jag kolla runt lite så måste jag säga att de blivit snyggare. Framförallt de med en liten keps.
Har en hatt nu som är ett par år gammal men den skulle jag nog inte visa mig utanför dörren med :)

Vilken typ av krashhatt?
jag tycker att skatepottan som den kallas är dum att köra mtb med.. du ser både dum ut i spåret med den samt att den inte är lika bra ur varken skydds synpunkt eller låter ditt huvud ventileras märkbart.

så köp en traditionell cykelhjälp i valfri prisklass.. har en Bell x-ray själv och är väldigt nöjd med den, det finns helt klart billigare hjälmar såväl som dyrare.

smaken är som baken.. du ska välja en hjälm som passar huvudet.. sedan om den är snygg är det en bonus.

Vilken typ av krashhatt?
Jag kör med Giro Havoc och den är bra. Avgjort prisvärd. Hade en bra mycket dyrare Giro Gila förut och den satt exakt likadant på skallen men faktum var att den var av sämre kvalite. Tror iofs de gjort om dem nu. På den släppte remmarna från hjälmen och hade sig, nu för tiden sitter de bättre.

Men det handlar mycket om vilken hjälm som sitter bra på just din skalle också.

Giro Xen och Semi MX är tuffa f.ö. men kostar en slant som sagt.

Tillbaka
Topp