Vilken typ av pakethållare är bättre att ha fram?

Ade712

Medlem
Tja!
Jag är en student vars cykel blev stulen så jag snodde farsans gamla Kronan från överskottsbolaget. Jag gillar den starkt och pakethållaren där bak är stor och väldigt användbar om man har bagagestroppar till den (då den inte har en fjädrande klämma).

Dock så skulle jag vilja ha en pakethållare där fram också. Jag vill teoretiskt sett kunna spänna fast ett flak av dryck och antar därför att jag behöver en pakethållare utan sidor/kanter. Men om jag bör köpa en som fäster nere vid navet eller om det räcker och/eller är bättre än en som bara fäster under styret vet jag inte.

Jag skulle helst vilja ha en en som inte fäster nere vid navet då jag tycker att det blir mer stilrent så, men om det skulle vara det ända som skulle fungera ordentligt så är det inte ett stort problem. Eftersom jag är student så föredrar jag ju även att den inte kostar en förmögenhet, men när jag kollat runt verkar inte priserna vara allt för höga.

All input är välkommen!

Andreas

Wald XXL-korg så får du plats med TVÅ flak öl dessutom.

Jag har haft ölflak på rack men man får spänna rätt hårt för att det inte skall riskera att glida runt. Bra med väggar, vilket en kort ger.

Nackdel med korgen är att det är svårt att parkera i cykelställ. Man får allt som oftast parkera den baklänges.

Tillbaka
Topp