GoranS
Aktiv medlem
Vilken var roligaste backen 2013?
Då året börjar gå mot sitt slut kan det väl vara på sin plats att fundera igenom vilken som var 2013 års personliga favoritbacke. Enda kraven är att du ska ha cyklat den under året och att du motiverar varför den är din favorit. Om du kört den uppför eller utför, om backen är kort/lång och brant/flack, om du gillar den för naturscenerierna, att den är tuff/svår, att du kränkte polarn i den, ... spelar ingen roll. Sen är ju en bild aldrig fel, men absolut inget krav.
För egen del väljer jag Rifugio Auronzo/Tre Cime di Lavaredo. Har i några år gått och suktat efter ett tillfälle att köra upp och i år kom det. Körde upp innan frukost och det var bara så oerhört vackert med alla bergen i soluppgången. Kombinerat med att det är en hyggligt tuff om än inte så lång stigning så toppar den min lista för i år. Fick tyvärr ingen bild som riktigt gör landskapet och vägen rättvisa.
För egen del väljer jag Rifugio Auronzo/Tre Cime di Lavaredo. Har i några år gått och suktat efter ett tillfälle att köra upp och i år kom det. Körde upp innan frukost och det var bara så oerhört vackert med alla bergen i soluppgången. Kombinerat med att det är en hyggligt tuff om än inte så lång stigning så toppar den min lista för i år. Fick tyvärr ingen bild som riktigt gör landskapet och vägen rättvisa.
Senast ändrad: