Vilket Däck i Hellas?

Mangnum

Ny medlem
Vilket Däck i Hellas?
Då var bygget så gott som klart. Nu ska det bara beklädas med lämpliga sulor. Sålunda är frågan:
vilket däck skulle ni, som brukar befinna Er i Hellas med omnejd, rekommendera för mitt AM/XC-bygge. Jag får ett bra pris på Jofrab - så jag tänkte nog köra på Maxxis. Är LarsenTT nåt att ha? På många AM-cyklar (Meta femmorna tex) sitter det Highrollers på. Men är det inte ett renodlat DH-däck? Kan ni hjälpa mig med bredd också så är jag gladast på den här sidan av Södermalm.

Vilket Däck i Hellas?
Mangnum skrev:
-------------------------------------------------------
> Är LarsenTT nåt att ha?

Av egen erfarenhet så är svaret nej. De går helt enkelt sönder för fort om man rullar runt i Hellas steniga teräng.

Andra kan säkert komma med förslag på Maxxisdäck men annars kan Schwalbe Fat Albert (2.35") eller Scwalbe Big Betty (2.4") vara bra tips. Sitter på många hellashojar.

Föresten, jag har kört med Maxxis Advantage också (2.4") och de går också sönder för fort. Tunna sidovägger helt enkelt.

Vilket Däck i Hellas?
Schwalbes Snakeskin verkar vara the shit för att få uthålligare sidoväggar. Mina har NN med snakeskin har knappt slitits alls jämfört med vad mina RR hade slitits på samma tid.

Vilket Däck i Hellas?
Det rullar ju en hel del Fat Albertsar i Hellas. Finns väl ett skäl kan jag tänka. Funkar mycket bättre än NN tycker jag. Förutom på asfaltsvägen dit då.

Vilket Däck i Hellas?
Har oxå kört Fat Albert i några år och jag gillar dom skarpt. Har nu fått ett nytt favoritdäck i Kenda Nevegal om det är lite fukt på hällarna. Är det torrt tycker jag RR eller NN funkar bra.

Tillbaka
Topp