Vilket MTB-lopp? Svaret är Ceres Challenge - 5/9

Aron

Inventarie
Jag har hört små rykten ute i skogarna om ett MTB-lopp som skulle vara sex mil i liknande terräng som blå-gröna. Vidare lär det vara en lagtävling och gå någonstans i närheten av Katrineholm.

Är detta någon Hellasgorillas febriga fantasifoster eller existerar detta lopp i verkligheten?

Senast redigerad av en moderator:
Fanns ett lopp som var av samma natur och stig kvalitet.
Pilgrimsloppet i Bengtsfors.
Det var Frluftsfrämjandet där som arrade detta lopp i några år.
Och man var ett 3manna lag som skulle ta sig igenom detta vad jag hört
ett otroligt LÅNGSAMT lopp för det gick knapp att cykla pga alla rötter..

imrog

imrog skrev:
-------------------------------------------------------
> ett otroligt LÅNGSAMT lopp för det gick knapp
> att cykla pga alla rötter..

Och rötter som är så kul och uppfostrande... Det där tror jag inte på.
:oD

Det kan va jag som spridit ryktet, då jag känner en av arrangörerna. Dock verkar det inte finnas nån info om det hela på nätet ännu. Men det skall bli ett typ lag tempo, 3pers, 6mil, alla ska i mål.
Stökig stig hela vägen, jag har kört stora delar av banan å det är riktigt smaskig stig hela vägen.
//P

Men snälla jag vill veta mer! Det här låter ju som den första tävlingsformen sedan SBR som inte får min käkar att gäspa sig ur led vid blotta tanken. Tvinga nu din arrangörspolare att avslöja lite om det hela.

Ok, jag skall ge mig på han. Jag tror att han just nu smörjer markägare, och kanske därför väntar lite med all info.
//P

Jag är också intresserad av ett sådant upplägg. Kanske skulle börja med ett organiserat svartrace längs blå/gröna eller några etapper längs sörmlandsleden. Någon måste gör nånting.

Kommer att bli oerhört tufft och mycket kul hoppas jag. Leden går över Sörmlands högsta punkt. Jag ska skrapa ihop ett lag här ifrån K-holm.

Dolk skrev:
> Annorlunda, det vill jag verkligen köra, men
> helgen är redan bokad för annat.

FEGIS!!
//P

... för att jag inte omförhandlar helgen, menar du. Du kanske kan hänga på och stå bakom ryggen som moraliskt stöd.

Enligt infosidan behövs det engångslicens och att det går att lösa den på plats. Står inte vad den kostar.

Kom o kör banan är riktigt fin nu vi i CK Ceres körde banan förra helgen och rensade upp så nu hoppas vi på skapligt väder och att anmälningarna börjar ramla in.. Kommer bli riktigt hårt med många tekniska bitar i en mycket fin natur!!/ Henrik

http://www.ckceres.com/

Skogling skrev:
> Köper hellre en pulsklocka för 1200:-.

ja, det är läskigt att tävla.

Skogling skrev:
> Köper hellre en pulsklocka för 1200:-.

Är inte det bra egoistiskt?
För 1200:- får du ju startavgift för både dig själv o dina 2 lagkompisar :)

/S

Stavsjö-Katrineholm, Jag ska troligtvis köra med min klubb 75% stig, väldigt tekniskt! Kommer kanske bli ett helvete med tanke på min låga träningsgrad denna sommar då vi fått 3:e barnet precis.

Är det bara 75% stig?

Slutförhandlingar pågår om ett Team Tisdagsrajd. Det gäller bara att kunna jämka ihop deltagarnas "Riders" http://sv.wikipedia.org/wiki/Rider. En av deltagarna insisterar på att få ta med sig sina tre katter och att de ska pysslas om av två inhyrda Slitzflickor medan vi tävlar. Den andre kräver lösflygande kanariefåglar i teamtältet. Själv kräver jag bara att vi ska ha M&M:s i skålar sorterade efter färg och att teammekanikern transplanterar in mängder av titan och kolfiber på min cykel.

Schmidt skrev:
> Det är närmare 90% fruktansvärt stenig stig!!

I love it when you talk dirty to me! ;)

En liten detaljfråga bara: Är det 90 % sten? 90 % stig? Eller är 90 % av sträckan fruktansvärd? Tanken på det sistnämnda gör mig faktiskt så upphetsad att jag skulle kunna tänka mig att stryka badkaret med åsnemjölk från min "rider". Jag insisterar dock fortfarande på att få vaska ett flak Redbulls!

Skogling skrev:
> Hade det varit 132% stenig stig hade jag kört.

Varför körde du inte Mera Lera 12h då?

Krävs licens ?
Vad kostar en engångs licens nuförtiden ?
75:- verkar det som

Senast redigerad av en moderator:
Det krävs engångslicens. Sist jag hörde var att den kostade 75:-.
Sträckan är riktigt rolig, härlig skogscykling!

Team Tisdagsrajd håller på att packa pickickkorgen. Lite getost, lite rödvin, en rutig filt. Det här blir ju helmysigt.

Vi cyklade ner till Fagerön och hejade på de tappra cyklisterna. Det blev nog ett riktigt tufft pass. Jag tror att de första två milen tog över två timmar.

Tillbaka
Topp