Vilket tryck i däcken

maden

Ny medlem
Vilket tryck i däcken
ska man ha till BST på söndag och har ni andra sista minuten tips emottager jag dem tacksamt. Jag kommer helt klart att få det tufft...i värsta fall får jag väl gå runt...får väl kanske svårt att klara maxtiden då. Vad är den förresten ?

Vilket tryck i däcken
Jag kommer köra halvhårt i däcken. 3,8 av vilken enhet det nu e..

Maxtid verkar inte finnas... Klarar man repet vid 78 km på 8 timmar så kan man krypa resten ;-)

Inte omöjligt att vi kommer att träffas lite då och då. Jag hoppas att klara repen med nån timmes marginal men det är bara en förhoppning.. Tänker gå ut riktigt lugnt med avsikt att ha energi kvar när det vänder hemåt.

Vilket tryck i däcken
Oj, stopp. Pumpa inte för hårt! "Studs-studs-hopp-aj-bonk-hopp-studs-oj-hjälp." Själv kör jag nog med ca 2.6 bar på söndag. Jag väger 60kg. (Vore det en riktigt teknisk bana skulle jag köra med 2.4 bar.)

Lycka till!

Vilket tryck i däcken
-Malin- skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj, stopp. Pumpa inte för hårt!
> "Studs-studs-hopp-aj-bonk-hopp-studs-oj-hjälp."
> Själv kör jag nog med ca 2.6 bar på söndag.
> Jag väger 60kg. (Vore det en riktigt teknisk bana
> skulle jag köra med 2.4 bar.)
>
> Lycka till!

Väger 2x60 så 2,8 blir nog bra...

Räknar med att vinna min viktklass på BST ;-)

Vilket tryck i däcken
Jag skulle säga lagom. Varför hålla på att fippla med däckstryck? Det kommer ändå inte göra att du får en bättre placering.

Kör på det du är van vid, det tjänar du mest på.

Vilket tryck i däcken
95 kilo tung så kör jag med 1.5-1.6 bar i mina 2.35or (king jim). Det är anpassat för att slå igenom exakt en gång per varv på nickspåret. =)

/rikard

Tillbaka
Topp