Makten
Aktiv medlem
Vilket tvättmedel om cykelkläderna luktar apa?
Jag tvättar mina cykelkläder med ICA:s sporttvättmedel direkt efter varje tur, i 20-minutersprogram på 40°. Efter ungefär ett halvårs bruk (minst 3 turer i veckan, ofta fler) så börjar plaggen stinka och det går inte att tvätta ur ens vid 60° och normalt tvättprogram på 2 timmar. Eller, de luktar ju ingenting när de är nytvättade, men efter en halvtimmes cykling kommer stanken lik förbannat. De kan alltså inte vara 100% rena trots tvätt.
Vad ska man använda för tvättmedel om man vill slippa slänga kläderna? Helst utan parfym, för det tillför ju ingenting.
Alternativt någon djuprengöringsmetod som man kör bara ibland, så kan man tvätta på vanligt vis tills det inte funkar längre igen.
Edit: Hade maskinen tillåtit det så hade jag valt snabbprogram på 60° istället, men se det går tyvärr inte.
Vad ska man använda för tvättmedel om man vill slippa slänga kläderna? Helst utan parfym, för det tillför ju ingenting.
Alternativt någon djuprengöringsmetod som man kör bara ibland, så kan man tvätta på vanligt vis tills det inte funkar längre igen.
Edit: Hade maskinen tillåtit det så hade jag valt snabbprogram på 60° istället, men se det går tyvärr inte.