Vilket tvättmedel om cykelkläderna luktar apa?
Så det där luddet som sätter sig i filtret existerar egentligen inte? ? Det är väl solklart att det sliter mer att tumla än att inte tumla. Sen kanske det är så lite att det inte är relevant. Själv tänker jag i alla fall inte köpa nån torktumlare eftersom jag inte ser behovet. Jag gillar faktiskt att nytvättade kläder är lite styva och frasiga dessutom.
Jag kikade på hyllan med Vanish idag faktiskt, men eftersom det fanns fjutton olika sorter så gick jag därifrån utan. ? Det marknadsförs ju som "fläckborttagare", men visst, tar det bort fläckar så tar det väl bort +ANNAT också kan tänkas.
------
Som flera är inne på så tror jag inte det är svetten som luktar (det luktar ju inte ens svett), utan kanske mer mög från huden som ligger och gottar till sig på en del ställen. Ett av de värre områdena är ryggen på tischan, under midjeväskan. Fifan... Eller handskarna, men det beror nog på att man snorar och grisar mycket med dem.
Sköljmedel har jag inte ens funderat på att använda. Vad ska det tillföra? Finns så mycket trams. Håhå-jaja.
"Tumling sliter inte på kläderna"
Torktumlaren har oförtjänt dåligt rykte, menar Anne-Charlotte Hanning, ansvarig för tvätt och...
Sen håller jag med. Jag hängtorkar själv det mesta. Gillar också en styv handduk ? Men jag har torklinor och avfuktare i min tvättstuga så det går rätt snabbt. Sen jobbar jag ju så att kläder sällan viks undan utan torklinorna är ju som en garderob ?