Vilse i Hellas

Rocky_W

Ny medlem
Vilse i Hellas
Tog en tur på gröna spåret i morse, men i stället för att ta bilvägen till masterna (som jag brukar göra) började jag vid Källtorpssjön, vid badplatsen. Snart blev jag påmind varför jag brukar gena - det är för brant och stenigt för mig - men väl förbi backen upp flöt det på rätt bra. Följde de gröna prickarna... ...tills jag hamnade på en stor mosse med kala (brända?) träd där spåret bara försvann.

Fråga: Finns det flera gröna spår? Eller behöver jag linser även när jag cyklar?

(Jo, jag hittade tillbaka till "rätt" spår så småningom.)

Vilse i Hellas
Före branden (1999)fanns det två alternativ på gröna spåret, ett på var sida om orrmossen.
Du hamnade på det södra brända spåret, det kallas numera för Russian BBQ eftersom branden startade när ryska diplomater var ute och grillade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/9908/02/brand.html

Bilagor

• RussianBBQ.jpg
    RussianBBQ.jpg
    13 KB · Besök: 22
Vilse i Hellas
Dessa två gröna stigar går sedan ihop efter någon km för att sedan fortsätta hela vägen till Saltsjöbaden. Om man gillar att cykla på stig och vill unvika branterna ibörjan så kan man från badplatsen följa gångvägen norrut/uppför. Alldeles innan man kommer in i Hästhagen tar man höger. Följer man stigen kommer man upp till masterna dvs på rätt sida om Orrmossen för att slippa brandområdet. Den stigen som gick söder om Orrmossen var f.ö. en riktigt trevlig en.

Tillbaka
Topp