Vindväst på!

Snuten

Aktiv medlem
Vindväst på!
Idag slängde jag vindjackan och körde med min lilla näpna väst istället! De skottsäkra neoprenskoskydden ersattes med mina svarta blanka tunna "sockiplast"-överdrag.

Det blev visserligen bara en kortis på drygt fyra mil (stum i laggarna efter gårdagens tur), men ack så fagert det var i skånesolen.

Flera som skalat ner på persedlarna idag? Kanske rent av kortbrallor?

1.jpg ht=597

Min näpna lilla väst. Den silvriga cykeln bakom min tillhör fjällan. Hon jobbade idag den stackarn...

Senast redigerad av en moderator:
Vindväst på!
Jodå, idag körde jag en fyratimmarsrunda Lund-Billebjär-Knivsåsen-Skrylle utan något vind- eller vattentätt plagg (kortbyxor + benvärmare som tur var + långärmad cykeltröja). Något övermodigt skulle det visa sig, men bortsett från de två regn/hagelskurarna var det så här soligt och fint:

DSC00124.JPG ht=544

Regnbåge vid knivsåsen.

Vindväst på!
Djärvt dr7! Och tjusig bild.

Brukar passera Skrylle när jag tar min nord nordöstra-landsvägsrunda ibland. Billebjär och Knivsåsen känner jag inte till, men så är det ju landsväg jag tuggar numera. För att jag inte skall framstå som en mes i min vindväst vill jag dock påminna om att landsvägscykling brukar vara kallare (kanske även coolare...kanske inte?) än terrängcykling.

Det här med att klä sig rätt kan vara ett h-e ibland. Jag som är 40+ orkar inte med att frysa så som jag gjorde när jag var en pojkspoling runt 20. Gikten, benrötan och syfilisen gör sig påmind när jag blir nedkyld.

Siktar förresten på "Danskens" Slottsrunda även i år den 18 april.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=400183
Det får bli vårens första långrunda i en större grupp. Förra året var det strålande väder, och jag tror tom att det var några som körde i kortbrallor. Så här tjusigt väder var det strax innan start 2008:

P1010596.jpg ht=525

Tillbaka
Topp