Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns rätt normal i storlek. Men eftersom det är optimalt att använda dom som innerhandskar ska dom sitta rätt tight. Är du mitt emellan en storlek ta den mindre.Dom där blir man ju lite sugen på. Skulle du säga att de är normala i storleken, eller drar dom åt nåt håll?
Du har ju en annan modell som enligt din mätning är 20mm längre än mina handskar i stl 10, förmodligen förklarar det saken.Jag har handlängd 204 omkrets 220, alltså större hand än du, om vi mätt likadant. Varför stl 10 är lagom på mig och för liten på dig är en gåta.
Handens anatomi kan ju vara annorlunda, t ex längd på fingrar och önskad passform. Kan ju också vara min handske som är felmärkt.Jag trodde vi pratade om modell 191 hela tiden, och så går du och mäter på modell 296 som är kortare. Men även 296:an stl 10 passar mina händer bra, som ju var större än dina. Jag har nog inget så mkt mer att säga om detta.
Vill inte verka dryg men hur går 186mm ihop med handens längd 204mm enligt storlekstabellen? För mig måste handskens längd vara längre än handens mått.De är ungefär som dina, mina 296 stl 10 mäter ca 186. Modell 191 är längre eftersom den har mer stoppning och kräver lösare passning.
Men det är klart i teknisk terräng på en mtb vill man lättare kunna ta händerna av styret, men då tycker jag även tjocka handskar stör en del tyvärr.
Jag har lite kalla fingrar, men du har rätt väl inne i skogen funkar oftast tunna handskar rätt länge. Men de gånger det väl blir kallt är det kört för jag saknar uppenbarligen marginaler.Behöver du verkligen tjocka handskar på teknisk stig? Nu har inte ofta problem med kalla händer, men på teknish stig kör man långsamt, så ingen fartvind och man anstränger sig så man blir varm.
På stig använder sommarhandskar ner till nollan och handskar med lite fleece mellan nollan och -10 grad. Kallare är det nästan aldrig i Stockholm.
På lvgcykel är det mycket mer problematiskt, men i Sverige kör jag inte längre lvgcykel på vintern.
Det är just på min pendlare med bock som jag kör med dem. Fantastiskt att inte behöva fippla med tjocka handskar när man ska stanna och låsa, fippla med passerkort till jobbet med mera. Visst hamnar det lite snö i ibland men det har jag hittills inte upplevt som något jätteproblemMitt behov av handskar gäller för pendling eller lvg/gravel. I skogen håller jag med om att det inte är ett problem. Bar mitts vill jag inte köra i stan av estetiska skäl. Måste väl kunna finnas mer än en lösning på ett problem?
Bar mitts verkar ju också fungera sämre för bockstyre? Verkar också lite krångligt med bar mitts på en cykel som förvaras utomhus vid snöstorm och slask-väder då det knappast är hållbart att montera på och av när man parkerar cykeln.
@Stumpy Var köpte du dina? Lokalt eller via interwebz?Nu när man äntligen skaffat bar mitts, så blir det 13 grader varmt.
@Stumpy Var köpte du dina? Lokalt eller via interwebz?
Ja det har väl sina fördelar också.. Finns det för pedaler också? Tårna är nämligen nästa problem..Det är just på min pendlare med bock som jag kör med dem. Fantastiskt att inte behöva fippla med tjocka handskar när man ska stanna och låsa, fippla med passerkort till jobbet med mera. Visst hamnar det lite snö i ibland men det har jag hittills inte upplevt som något jätteproblem
Funkar dessa med bockstyre? Står inget i beskrivningen?XXLs bar mitts är snuskbilliga just nu, är uppfattningen här fortfarande att de funkar helt okej?
Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar - Cykelkläder - Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar | XXL
Läs mer om Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Nej jag tror det är för plattstyre.Funkar dessa med bockstyre? Står inget i beskrivningen?
XXLs bar mitts är snuskbilliga just nu, är uppfattningen här fortfarande att de funkar helt okej?
Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar - Cykelkläder - Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar | XXL
Läs mer om Ultimate Bar Mittens 24/25, styremuffar, styrhandskar. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Försök dra båda mellan styre och vajrar? Borde bli tätare.Alltså hur fanken är det tänkt att man ska montera de här? Originalen har en lite annan form på öppningen, här blir det ju en kardborreflärp över?
Visa bilaga 752166
Och vad är poängen med den här flärpen på insidan?
Visa bilaga 752167
Känns som att det spelar in, ja. Fast det här är ändå version 2 av Whites försök.Kan det ha något att göra med att de ena kostar typ 900 kr och de andra 150 kr...?
Fast den sitter precis vid kanten av öppningen, man får nog inte in ett 22 mm styre där utan mer våld än vad jag tror att sömmarna i en 149-kr produkt håller för.Försök dra båda mellan styre och vajrar? Borde bli tätare.
Det var min första gissning men flärpen är på tok för kort för att nå runt handtagetNr 2 är för att fixera styränden tror jag de tänkt.
Men är inte allt White gör en misslyckad from av efterapning av vad de seriösa företagen gör då? Få men bra produkter är fortfarande ett bra tillvägagångssätt både för konsumenter och företag. White och XXL står väl för raka motsatsen både historiskt och i nutid tänker jag. Överraskningsvärdet får 2/10 från mig.Känns som att det spelar in, ja. Fast det här är ändå version 2 av Whites försök.
Efterapning jovisst, misslyckat ptja... lite blandat. Deras cyklar är ju bland det bästa som går att uppbåda i budgetsegmentet.Men är inte allt White gör en misslyckad from av efterapning av vad de seriösa företagen gör då?
Då har de gjort om dem för på mina gick bandet runt styret men var ivägen :DFast den sitter precis vid kanten av öppningen, man får nog inte in ett 22 mm styre där utan mer våld än vad jag tror att sömmarna i en 149-kr produkt håller för.
Visa bilaga 752169
Det var min första gissning men flärpen är på tok för kort för att nå runt handtaget![]()