Bra tips även om just fingrar och tår är den riktiga utmaningen kan jag tycka, övriga kroppen
avsevärt enklare tycker jag, en enorm skillnad. Men visst, vi kan diskutera underställ, byxor och jackor i det oändliga trots att inte problemet/utmaningen ligger där. ;-)
Visst bör den här typen av skor klara av det mesta, men kanske samtidigt väl buffliga klumpiga för typ 95% av alla dagar. ;-) Köpa ett par skor för 2500 som man inte behöver så ofta är på gränsen kan jag tycka. Förhoppningsvis räcker med någon annan nättare variant. LoL
Köp MTB-skor hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.se
www.bikester.se
Liners för händerna verkar helt givet, en enkel sak som förbättrar upplevelsen, tex Hestra Liners verkar vettiga. Däremot går det väl att diskutera om det verkligen räcker med bra fingerhandskar eller om lobster/tvådelade alternativt i sista hand tumhandskar behövs också.
Iofs, superhandskar av den här typen bör klara en hel del. ;-)
En avancerad handske från Halvarssons. Tillverkad i Getnappa och Spantex för skön passform. HI-ART® förstärkning. Vatten- och vindtätt Dryway+®
sulas.se
Men som sagt, de allra flesta turer tycker jag fungerar någorlunda ok för mig när jag pendlar. Om jag nu ska "roa mig" med att prova längre turer blir det dock en totalt annan sak (det skulle med stor sannolikhet gå åt h-vete). Märkte ju bara på min 15 mils tur i söndags att jag ganska obekvämt stelnade till i mina SPD-SL skor (hade neoprenöverdrag) och nu är det ändå enbart höst. ;-)
Elsulor har vi inte diskuterat men säkert effektivt också (räcker kanske inte med 2000 dock).
Däremot om man nu ska vinterutrusta sig modell seriös/overkill lär det bli en rejäl prislapp totalt (tveksamt om 10 lapp räcker beroende på vad man redan har) så man kanske ska känna sig fram lite. *LoL*