n3wton
Aktiv medlem
Vintercykling - Vad kör ni för gear?
Jag orkar inte dra vela vinterkitet, men däremot kan jag säga att jag alltid kört med ett ruggigt bra par vinterbibs (med dyna) som varit med i säkert 5-6 år nu och fungerat för "allt". Delvis är jag väldigt ofrusen om benen verkar det som, men det har fungerat fint. Nu har dock dessa gett upp och börjat upphöra att existera, så står inför nyköp. Dessvärre behöver jag samtidigt nya sommarbibs och de sorter jag använt tidigare har dels blivit ruggigt dyra men också ruggigt dåliga då de också gått sönder fast efter bara något år eller så. Kan väl också säga att vinterbibsen jag använt kostar 3500 kr idag, så jag har viss tvekan inför att köpa trots att de varit magiskt bra. Ett par billigare ovadderade bibs att ha utanpå ett par bra korta bibs har dykt upp som ett alternativ...Håller med. Jag har flera cykeltights med hängslen utan stoppning, funkar utmärkt. Har aldrig riktigt förstått varför man vill ha stoppning i ett förstärkningsplagg...
Till saken: hur fungerar det egentligen att få på sig först ett par vanliga bibs och sen ett par ovadderade över? Blir det inte krångligt/knöligt/veckigt? Smidigheten att bara dra på ett tight plagg är fördelaktig känns det som. Eller?
Senast ändrad: