vinterförvara cykel med hydralikbromsar

Treds

Medlem
Hej!

Kanske vinterns vanligaste fråga men hittar den inte på forumet, men undrar hur man förvarar en fulldämpad mtb cykel med hydralikbromsar bäst under vintern.
Kan den stå i ett förråd utan värme(tunna väggar, samma temp som utomhus) eller ska den förvaras i huset?

Trevlig helg!

Ett problem kan ju vara eventuell fukt i systemet som riskerar att frysa och sabba. Men det är ju allt annat än vanligt. De flesta cyklar ju på sina cyklar i minusgrader. Har cyklarna stående i cykelställ utanför jobb osv. Tänk alla standardcyklar som säljs med hydrauliskt och används året om. Jag har 4 cyklar med hydraulisk broms 3 står i oisolerat förråd

Senast ändrad:
ok tack för svar!
Antar det är samma med fram och bak dämp också. jag vet inte vad de klarar men om man kan jämföra med bilar så klarar ju de ju -18 och under.

Min pendlarcykel står ute hela vintern och här kryper temperaturen ner under -30 vissa dagar. Jag har inga problem med varken bromsar eller framgaffel. Min bedömning är att du kan ha dem i förrådet :)

tempen e inga probz med fördel så tvätta o serva upp den innan så allt e välsmort för o slippa ev ihoprostade delar till våren

Tillbaka
Topp