Vinterförvara på balkong

Doink88

Ny medlem
Vinterförvara på balkong
Tjena ! Eftersom jag bor i tokholm är ju platsbristen ständigt närvarande. Antingen ställer jag hojen (MTB, värde 10 tKr) i föreningens cykelkällare eller så får den stå på balkongen. På balkongen är den skyddad från direkt regn, men det är ju fukt i luften ändå så jag är lite tveksam. Cykeln är nästan ny så jag är lite fjantig med den än så länge. Kommer balkongförvaringen att funka fläckfritt eller behöver jag göra vissa förberedelser för att inte bromsskivorna ska rosta osv.
Ni som har erfarenheter av detta - hör av er !

David

Vinterförvara på balkong
Eller så kanske du har en vänn, förälder eller äldre som kanske har plats för en cykel under vintern? Om det är så illa med utrymme i din lägenhet :)

Hur små lägenheter har dom i sthlm egentligen? :P Jag har en etta och får in massa saker och 4benta vänner :) Bor i en stad vars hockeylag är överlägset sämsta i elitserien.

Vinterförvara på balkong
intressant det här när folk köper lgh i sthlm - å vilken fin stuckatur å rostfritt i köket, den tar vi. Vid inflyttningen - oj då, var ska vi ha alla våra saker, älskling är det OK om jag ställer vinterhjulen på den fina nyslipade parketten...? skidor å barnens pulkor kanske vi kan ha som vardagsrumsbord.

iofs, ngn som varit med om en mäklare som kan svara på hur det är med förråd; "ja, det är väl ett vanligt... - men det är väl kanske för svårt att ta reda på.

Själv har jag såväl fin stuckatur, fina trägolv samt 24 kvm förråd. golvbrunn med varmvatten.vallabockar t skidorna osv ...

Vinterförvara på balkong
daVi har stor lägenhet/radhus. Men småbarn och fru talar emot förvaring inomhus. Men jag ska nog knö in den i vårt förråd 3 trappor upp. Jag ville egentligen bara ha svar om man kunde ha cykeln stående utomhus utan att den rostar ihop. Tack för svar.

roadRunner: tack för trådtipset - den ger ju mkt förslag till yteffektiv förvaring.
Yoooz1e: Är inte luleå väldigt mörkt så här års??? skoja bara. Jag håller på brynäs.

Vinterförvara på balkong
Därför ploppar det upp lönsamma förvaringsfirmor som typ shurgard
Förvara dyra prylar bakom hönsnätsförråd i anslutning till lägenheten känns lite riskabelt

Nu förvarar jag hojjarna i uthus på vischan utan värme, inga problem med korrosion så länge man ställer dit hojjen torr o infettad
Carl A skrev:
-------------------------------------------------------
> intressant det här när folk köper lgh i sthlm -
> å vilken fin stuckatur å rostfritt i köket, den
> tar vi. Vid inflyttningen - oj då, var ska vi ha
> alla våra saker, älskling är det OK om jag
> ställer vinterhjulen på den fina nyslipade
> parketten...? skidor å barnens pulkor kanske vi
> kan ha som vardagsrumsbord.
>
> iofs, ngn som varit med om en mäklare som kan
> svara på hur det är med förråd; "ja, det är
> väl ett vanligt... - men det är väl kanske för
> svårt att ta reda på.
>

Vinterförvara på balkong
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> råkade glömma bort mina nyfettade hjul på
> balkongen i 1 månad. Om jag har tur räcker det
> med nya kulor

Låter ju helt knäppt. Bor du i en fyr på västkusten och har vågor som spolar över balkongen dagligen eller?

Tillbaka
Topp