Vinternöjen??

Robban.Z

Ny medlem
Vinternöjen??
Jag är rätt ny inom denna underbara hobby och undrar vad alla mtb åkare gör vintertid när det ej går att cykla i skog o mark mer pga av snö/kyla.?? Jag tänker i huvudsak på olika typer av nöjen inom cykling. Finns det något?

Mvh

Vinternöjen??
Maillard skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra vinterklädsel, dubbdäck och en
> pannlampa/styrlampa- där har du lösningen ;)

OK, så får det bli.. :)

Vinternöjen??
Man cyklar genom vintern. Det är bra för karraktären och ger en underbar kick på våren när man byter bort vinterdäcken och formligen flyger fram!

Vinternöjen??
Parkerar cykeln (om det är snö) och kör stenhårt på löpning/skidor. Alla vet ju att löpare och skidåkare är mer vältränade än smådetaljer MTBare ;)

Vinternöjen??
Mtb med dubb och längdskidor och vissa vintrar en del långfärdsskridskor. Körde spinning en vinter innan jag insåg att det var roligt att cykla ute även i kylan! En upptrampad upplandsled i Lunsen (Uppsala) en snörik vinter är som att cykla i en böljande rodelbana och med dubbdäck är det ju hur kul som helst :-)

Vinternöjen??
oj, går det å mtba på vintern, en fråga: jag är enduro åkare (motorcykel) å föredrar att köra snöspår framför sommarn, men till frågan, skulle det vara bra om man kör upp ett snöspår med motorcykeln för att cykla i sen eller är det bara sämre??? eller hur kör ni när det är ett på dec med snö

Vinternöjen??
gyttorparn skrev:
> oj, går det å mtba på vintern, en fråga: jag
> är enduro åkare (motorcykel) å föredrar att
> köra snöspår framför sommarn, men till
> frågan, skulle det vara bra om man kör upp ett
> snöspår med motorcykeln för att cykla i sen
> eller är det bara sämre??? eller hur kör ni
> när det är ett på dec med snö

Min gissning är att MC:n är för tung och att spåret kommer att bli för djupt och smalt för att bli njutbart.

Lägg hellre ut korvbitar så att hundägarna trampar upp ett fint spår åt dig. Hundägarna är vintercyklisternas bästa vänner.

Vinternöjen??
Vintern är den långa cykelsäsongen, sommaren är bara en bonus.

SAM_0985.JPG

2013_01_19_3257.JPG

1540325_10152040720692745_2001215323_o.jpg

1911150_10152125004162745_1720943420_o.jpg

Vinternöjen??
För min del innebär sommaren en klar övervikt av landsväg, men när det blir kallt och jävligt hängs racern på väggen. MTB-säsongen är 12 månader.

Vinternöjen??
Bandysäsongen är mellan september och mars så det blir inte så mycket cykling då. Skridskoåkning och cykling är relativt lika i muskelaktivering, så man förtvinar inte så mycket. :)

Vinternöjen??
svpe skrev:
> Vintern är den långa cykelsäsongen, sommaren
> är bara en bonus.
>
>
>
>
>
>
>
>

Vilka underbara bilder, det ser ju mycket trevligt ut om vintern ser ut på det viset.

Fatbike är såklart ett vettigt alternativ till vinterkörning men man kan ju tyvärr inte ha allt även om jag så skulle vilja. :)

Vinternöjen??
Sitter på nätet och kollar snygga cykelfilmer och drägglar över fina delar man skulle vilja skruva på sin egen cykel. Såklart. =P

Fatbike skulle vara kul att ha, men tyvärr finns det ju en gräns för hur djupa fickor man har. Eller hur grunda.

Tillbaka
Topp