Vinterskor för plattisar

Vinterskor för plattisar
Vintercyklingen i Hellas är ju grymt fin nu med snön. Men för en som kör med plattisar och släta Five Ten-skor så är det lite av en utmaning om man snabbt måste hoppa av hojen när det går brant uppför. Så, vad kör ni plattis-cyklister med för vinterskor? Har kollat på Only What's Necessary, som ju verkar väldigt schyssta, men kanske finns bättre (och gärna billigare) skor, eller andra lösningar? Shoot!

Vinterskor för plattisar
Tycker mina 5/10 funkat bra även fast dom är helt släta där fram, finns det inte någon variant med lite mönster?

Vinterskor för plattisar
Enduraa skoöverdrag för plattisar verkar grymma, de har mönster fram och bak för bättre grepp på marken men verkar vara göras i dvärgstorlekar så har man större än 42 verkar man rökt.

Vinterskor för plattisar
glitch sa:
Enduraa skoöverdrag för plattisar verkar grymma, de har mönster fram och bak för bättre grepp på marken men verkar vara göras i dvärgstorlekar så har man större än 42 verkar man rökt.
Jo, kollade på dem också, men såg samma omdömen. Har 43-44 i storlek, så där rök den.

Vinterskor för plattisar
MartinRF sa:
Pendling eller?

/Martin
Så kanske man kan uttrycka det. Bor i Björkhagen och jobbar i Erstavik, så pendlingen går genom Nackareservatet, gärna med omvägar på vägen hem. Än så länge har inte kylan varit ett problem, kan säkert lösas med Sealskinz eller plastpåsar annars, utan det är just halkan när man nån gång då och då måste kliva av.

Vinterskor för plattisar
Jimel sa:
Tycker mina 5/10 funkat bra även fast dom är helt släta där fram, finns det inte någon variant med lite mönster?

Jo, de har ju sina approach-skor för klättring. Har kollat på dem som ett tänkbart alternativ, t ex Guide Tennie Mid. Men det är ju inget jättekraftigt mönster direkt.

Vinterskor för plattisar
Det är en viss men märkbar skillnad mellan freerider och impacts mönster på sulan. Impact har glesare mellan plupparna, vilket gör dem klart bättre på snö. Jag blev väldigt negativt överraskad när jag "uppgraderade" till freerider. Men vet ej om det är bra nog för ts.

Tillbaka
Topp