Visa din AM/FR/DH/4X/lekmaskin-tråden

Haakan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej tyvärr inte plast utan vanlig klassisk alu.
> Plasten hade lite för hög prislapp tyvärr.

Fan va snygg den var i gul, fräsch färg. Grattis!

Min Lapierre Spicy 516. Har bytt ut styre, styrstam och däck. Annars orginal. Kommer att gå över till singelklinga fram.

Nyduschat
1.jpg

Efter lite roligt i skogen
4.jpg

5.jpg

Nu får den nog anses vara relativt färdig, till slut. Fox-fri Orange five i väldigt rosa nyans, gammal MTBCut teamram som legat på Joe Barnes' hylla. Det mesta flyttat från Propheten, men styre, sadelstolpe, däck och lite annat krafs är nytt.

P1210500.jpg

Haha, arkeologi på hög nivå! Faktum är att hade jag fått välja fritt så hade det nog blivit en annan färg, men jag fick en bra deal så då var det bara att hugga. Nu känner jag mig rätt nöjd ändå med färgen. Dessutom kommer den vara täckt av damm, lera, repor och antagligen blod innan säsongen är slut ändå, så det spelar inte sååå stor roll

Nu har jag ju bara kört den ett par timmar, men den gillas skarpt. Cykeln är mkt mer livlig än med Foxen (som jag inte pillat tillräckligt mycket med för att helt ha en bra åsikt om ifs), den ligger högt i slaget och är egentligen inte särskilt plush. Den sväljer precis lagom mycket för att ge bra grepp, men den är inte "bekväm" och jag får hela tiden feedback om stigen i pedalerna. Där foxen kändes lite död och inte ville släppa marken poppar hojen kanon med Bosen. Jag får känslan av att returen är ruggigt snabb fast den kastar ändå inte av mig framåt vid de små drops jag testat.

Jag får återkomma i ärendet om en månad eller så när jag har kört tillräckligt länge för att ha en ordentlig åsikt.

marr skrev:
> Kan ni förklara brakejack nu?

Om jag inte har helt fel så innebär det att länkaget inte rör sig när man bromsar med bakbromsen. Låser du bakbromsen så låser du länkaget. Typ.

Marran, är det Ibex 2.25 eller 2,4?

Ibex 2,25 i icke-vikbar snikvariant. Precis som Maxxis har snikvarianterna bra gummi, de väger bara lite mer. Trevliga sulor tycker jag

Illumination skrev:
> Min Nomad C, sjukt härlig.

Asså, Mums!

marran skrev:
> Enkelt uttryckt är det någt som drabbar folk som
> bromsar när de inte borde

Hehe. Ligger en hel del i det du skriver.

Haakan skrev:
> marran: Ser riktigt kul ut! Får man fråga vad
> det är för styrcombo samt hur trivs du med
> däcken?

Tack! Styrkombon består av Villes gamla Sunline stam, 50mm 0 grader som även satt på Propheten ett tag, och ett sproilans nytt bongobongo RaceFace SIXC styre från Merlin, 780mm brett tror jag, 19mm rise och runt 200g för strax under tusenlappen.

Jag har kört däcken ett tag nu faktiskt på tramshardtailen innan jag flyttade över dem till Fiven, och jag gillar dem skarpt. De är ju ganska lika Highroller, men gummit som rubriceras som 55a ska vara liiite mjukare än maxxis 60a. Inga konstigheter iaf, bra grepp och skönt släpp utan överraskningar. Jag är rätt tolerant för trögrullade däck så jag vågar inte riktigt uttala mig där, men det är inget jag tänker på iaf.

En stycket Pivot Mach 5.7 carbon kittad med Thomson cockpit och stolpe, full X0 drivlina, X0 trail bromsar, XTR pedaler, Selle SLR XC och felaktigt monterad styrare och för långa bromshöljen. Väger in på 11.5 med pedaler men hoppas på sub 11 när den är klar.

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    90.3 KB · Besök: 67
F.M.A skrev:
> En stycket Pivot Mach 5.7 carbon kittad med
> Thomson cockpit och stolpe, full X0 drivlina, X0
> trail bromsar, XTR pedaler, Selle SLR XC och
> felaktigt monterad styrare och för långa
> bromshöljen. Väger in på 11.5 med pedaler men
> hoppas på sub 11 när den är klar.

Snygg! Vad är det för däck? // L

Hahaa! Tycker det ser annorlunda ut, med skivbromsar slipper man dessutom att de blir svarta efter lite bromsning, jämfört med v-broms. :)

Uncle Jimbo 6. Upphottad med Formula the one bromsar, reverb och Fox Kashima dämpare bla.

Bilagor

• 99a015fac90d11e2846522000a1f9d5a_7.jpg
    99a015fac90d11e2846522000a1f9d5a_7.jpg
    77.3 KB · Besök: 62
Köpte ju faktiskt ovan cykel av trådskaparen själv, Westman. :) Var ute med den igår för första gången på riktigt, dvs i skogen. Riktigt trevlig upplevelse efter att ha hackat omkring på en HT innan. Gav ju en hel del mer självförtroende. Det enda var var ju att ställa in lite bromsar och dämparinställningar för att hitta "rätt".

F.M.A skrev:
> En stycket Pivot Mach 5.7 carbon kittad med
> Thomson cockpit och stolpe, full X0 drivlina, X0
> trail bromsar, XTR pedaler, Selle SLR XC och
> felaktigt monterad styrare och för långa
> bromshöljen. Väger in på 11.5 med pedaler men
> hoppas på sub 11 när den är klar.

Fantastiskt fin cykel. Med dom snyggaste däcken man kan ha "i år". Och snygga fälgar till. Kan inte rulla många Pivots här i landet?

Jag har splitternya reservdäck liggandes så kan inte köpa Onza med gott samvete :/

Men din c.guide sitter lite långt bak? Eller är det där den ska sitta kanske..

nl skrev:
> Ragley Piglet 2, 14 tums ram, 120mm Fox gaffel.
> Grymt nöjd med ramen, känns roligt att köra på
> lite stål igen.
>

Snygg hoj!
Kör så det ryker // Larsa

Började på rejsig ht 26a ett par år (väldigt snabb och kvick men man var tvungen att välja rätt linje) sedan blev det helstel inbred 29er två somrar (snabb men slagig bergsget) innan jag kom ihåg att skogsköra handlar om att ha kull ffa. Så jag köpte en beggad iron horse mk3 elite! Jäklar va kul, en riktigt rolig lekkamrat! Ska bara hitta en annan sadel med lite mer race i.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    90.6 KB · Besök: 52
  • image.jpg
    image.jpg
    85.3 KB · Besök: 40
Tillbaka
Topp