Visa din bild när du bottnar!

Vi har bytt till en progressiv luftburk, som är nästan samma som MegNeg. Länkaget är inte tillräckligt progressiv. HBO skulle har varit fin. Men en Super Deluxe och vattenflaska passar inte samtidigt i ramen (dessutom en dyr uppgradering).

Han har nu 155 mm slag fram och 130 mm bak. Fram räcker, bak också på stig i Hellas men är på gränsen vid drop i Hellas och på Kristin i Järvsö. Hans hoppteknik är bra nu, så 130 bak räcker till hopp.

EDIT: han vill har 29" och nåt som 160 mm slag.
Han har redan medium men en liten medium? Men det är ju bara pengar.
Jag är lite(mycket) sugen på en fs till flickan. Osäker på om 130 eller 150+ vore bäst för henne

Jag är lite(mycket) sugen på en fs till flickan. Osäker på om 130 eller 150+ vore bäst för henne
Du får ju oavsett ställa in så slaglängden räcker, skillnaden är bara om det känns som en soffa eller inte.
/En som cyklar exakt allt på 140 men varierar med 200-nånting ibland för skojs skull

Hsc är det som är mer relevant om man landar hårt och bottnar cykeln.
Men viktigast är kanske att hitta balansen mellan de två. Min Float X har bara justerbar LSC med vred men när jag skruvade den så den kändes bra försvann cykeln under mig vid snabbare rörelser. En hårdare HSC-shimstack och lite mindre LSC blev mer balanserat och förutsägbart.

Jag har nån spacer också, men inte alls så stora som jag behövde med den ursprungliga för lätta tunen.
Ok, jag är lite osäker på hsc. Det är möjligt att jag behöver skruva upp den lite fram. Den är iallafall mycket bättre än innan för det jag cyklar. Vilket visserligen mest är med barnen. Har väl haft den i 5-6 år så är ju bra att jag börjar få den inkörd.

Bak är jag nöjd. När jag ställde in den cyklade jag mycket utförs i skogen och märkte rätt stor förbättring med meg neg.

Du får ju oavsett ställa in så slaglängden räcker, skillnaden är bara om det känns som en soffa eller inte.
/En som cyklar exakt allt på 140 men varierar med 200-nånting ibland för skojs skull
Har du piggyback på 140? Det som avskräcker lite med 130 är att dämpningen ofta inte är så utörsorienterad.
Jag kollade på en fin vitus mythique på buycycle men den är såld nu. Finns en risig mega 290 kvar.

Blir OT här, men det är en stor lagom medium med 457 reach, bara 595 stack dock. 140/130 slag, som hans cykel har som standard, är perfekt till stig kring Stockholm och blå i park. Men som sonen dropper kan han snart bottna allt. Varför frågar du? Är du intresserad i cykeln?

Senast ändrad:
Blir OT här, men det är en stor medium med 457 reach, bara 595 stack dock. 140/130 slag, som hans cykel har som standard, är perfekt till stig kring Stockholm och blå i park. Men som sonen dropper kan han snart bottna allt. Varför frågar du? Är du intresserad i cykeln?

Trodde den var mindre. Jag är väl intresserad av 430mm men jag borde kanske låta henne testa medium. Extremt mycket större utbud.

Ja, ot. Sorry

Har du piggyback på 140? Det som avskräcker lite med 130 är att dämpningen ofta inte är så utörsorienterad.
Jag kollade på en fin vitus mythique på buycycle men den är såld nu. Finns en risig mega 290 kvar.
Jo det har jag ju, men så åker jag till Alperna på den cykeln och är kanske inte alltid så smidig. För någon som kanske är lite lättare än så länge hade jag inte oroat mig så mycket över det. Hittar du en cykel med ett vanligt mått ex 210*5X så kan du ju alltid hålla span efter en uppgradering om det skulle visa sig bli ett problem.

Men är det primärt för att cykla just utför kan ju mer slag vara mer rätt.

ffrr.webp

Tillbaka
Topp