Visa din Bird

Visa din Bird
Har du möjlighet att väga din hoj så man kan få en siffra o leka med ? :)
Hyvä sa:
Tog en storlek L! :) sKulle lägga upp lite fler "unboxing" bilder men det var för jobbigt på mobilen :P

Kommer provköra den i veckan/alternativt helgen! Får återkomma efter jungfruresan! :)

Visa din Bird
Bofinken sa:

Tyvärr så har jag ingen våg! Men paketet som jag fick hem vägde 15 kilo totalt så skulle säga under 15 iaf.

Har nu provkört den, mer om sjävla resan kan du läsa under hardtaildrömmar.

Som cykel var den väldigt rolig och gav mig lite för stort självförtroende som nybörjare. Den var väldigt rapp och behaglig att trampa på. Allert och ruskigt rolig. Jag gillar den aggresiva ställningen man har och den är jäkligt snygg. är hel nöjd med cykeln!

Min största fråga är att jag tycker att framdämparen är lite väl mjuk, men jag kanske ska pumpa i mer luften men det får någon annan hjälpa mig med så jagi nte förstör den :)

Visa din Bird
Hyvä sa:
Bofinken sa:

Tyvärr så har jag ingen våg! Men paketet som jag fick hem vägde 15 kilo totalt så skulle säga under 15 iaf.

Har nu provkört den, mer om sjävla resan kan du läsa under hardtaildrömmar.

Som cykel var den väldigt rolig och gav mig lite för stort självförtroende som nybörjare. Den var väldigt rapp och behaglig att trampa på. Allert och ruskigt rolig. Jag gillar den aggresiva ställningen man har och den är jäkligt snygg. är hel nöjd med cykeln!

Min största fråga är att jag tycker att framdämparen är lite väl mjuk, men jag kanske ska pumpa i mer luften men det får någon annan hjälpa mig med så jagi nte förstör den :)

ok synd :(
Du kollade inte trycket innan du drog ut o cykla ? :O

Visa din Bird
Så smart var jag inte, tänkte att det skulle vara gjort, bara sätta ihop den och rulla. Med facit i handen så var jag väldigt naiv. Men ska ordna det. Var hur kul som helst :)

Visa din Bird
Hyvä sa:
Så smart var jag inte, tänkte att det skulle vara gjort, bara sätta ihop den och rulla. Med facit i handen så var jag väldigt naiv. Men ska ordna det. Var hur kul som helst :)

Fick du fylla i din cykelvikt (kroppsvikt plus kläder) i något formulär när du beställde? :D

Kolla upp vad SAG innebär och utgå därifrån för att få cykeln som du vill ha den :)

Visa din Bird
Har du fått din hoj än?

JLindh sa:
På platten grusväg eller på platten brötig stig?
Klättring asfalt eller klättring dödsberg?
...Svaret kan ju bero liiite på vem som sitter på cykeln och också om den är utrustad med budget eller blingbling :D

Jag kan återkomma med ett svar om ett tag när min beställda Zero TR levereras. Tills dess får Svedjemo, Max_Power och övriga ägare av Zero TR svara. Eller så kan du skicka PM till dem ;)

Visa din Bird
Hyvä sa:
Lite bilder från min nya Zero! Stora frågan nu är om man ska skaffa frame guard eller bara skydda nyckel områden med lite tejp eller något...

den skulle matcha min rätt bra, tror jag är såld på en fågel :)

Bilagor

• 20228276_10155663896462033_4364905610534968609_n.jpg
    20228276_10155663896462033_4364905610534968609_n.jpg
    132.5 KB · Besök: 100
Visa din Bird
Monterade ihop den här godingen igår! Bird Aeris 145. XL ram, GX drivlina, Guide R bromsar, Pike RC, Deluxe RT3, DT Swiss E1700, etc. Fick sig en premiärtur i Delsjöområdet idag, sjukt nöjd!?

Bilagor

• 4548CFC2-CDA8-46A8-8ED5-2B3B6B53E6FB.jpeg
    4548CFC2-CDA8-46A8-8ED5-2B3B6B53E6FB.jpeg
    228.6 KB · Besök: 148
  • BD4FCDA6-1D0F-4DA4-BE21-1BAC0F214843.jpeg
    BD4FCDA6-1D0F-4DA4-BE21-1BAC0F214843.jpeg
    537.2 KB · Besök: 95
Visa din Bird
herrfredriksson sa:
Monterade ihop den här godingen igår! Bird Aeris 145. XL ram, GX drivlina, Guide R bromsar, Pike RC, Deluxe RT3, DT Swiss E1700, etc. Fick sig en premiärtur i Delsjöområdet idag, sjukt nöjd!?

Var dem oranga supserstar nanox pedalerna slut till din oranga fågel ? ;)

Visa din Bird
Tycker den sköter sig riktigt bra, svårt val mellan 120 & 145 men landade tillslut i 145 för jag ville ha lite mer slag. Men känns riktigt bra än så länge, bara hunnit med en runda. Lite ovan med längden dock fast det är säkert bara en vanesak. Misstänker att 120 är lite allmänt piggare uppför :)

Visa din Bird
Idag fick min Zero TR testa svensk mark för första gången. Bilden är från första delen av rundan sen blev det bra skitigt så jag orkade inte ta mer bilder :) Första intrycket är att den känns väldigt stabil utför och går fint på böljande stig öven om det var surt i backen idag. Tycker den klättrar fint även om det så klart blir sämre än med tidigare XC 29:a. Lite svårt att få bästa uppfattningen idag när det är bra surt. Väntar på att få prova på torra stigar. Cykeln känns väldigt fint ihopbyggd även om jag hade något kvar i sadelstolpsröret som repat stolpen en del men en ny är på g från BIRD (bra service)... Sram GX Eagle funkar fint (har vara kört Shimano innan). Helt klart en cykel för de som gillar stig och bröt ??

Bilagor

• 16B68CE6-7FC5-4E55-86DB-BC7FE344258B.jpeg
    16B68CE6-7FC5-4E55-86DB-BC7FE344258B.jpeg
    782.1 KB · Besök: 118
Visa din Bird
Äntligen får jag posta här också!
Min Aeris LT precis hemkommen och ihopsatt. Inte cyklat en meter ännu, längtar lite lagom att ge mig ut nu!?

Bilagor

• 20180208_220136.jpg
    20180208_220136.jpg
    245 KB · Besök: 145
Tillbaka
Topp