Visa din Cervélo !

Visa din Cervélo !
Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Min 2009:a i soffan. Återstår att kapa lite
> gaffelrör.
>
>

Den ser vansinnigt snabb ut. Mums!!!

;~}

Visa din Cervélo !
funny-pictures-kitten-is-it-dead.jpg

Visa din Cervélo !
Nice! Och med elväxlar om jag inte ser helt fel... Har du dragit sladdarna från reglagen inne i ramen eller hur går de?

Jag tycker nog 08:ans (liksom 2010:ans) färgsättning är lite snyggare än 09, men jag slog till på en 09 av prisskäl.

Visa din Cervélo !
Nej, tyvärr är kabeln lite för tjock (eller snarare är kontakten på kabeln för tjock) för att dra internt så jag har dragit den på överkanten av diagnalröret ner till batteriet. Jag har hört vissa rykten om att Shimano ska släppa mer slimmade kablar, isåfall kanske jag byter. Sen har jag fått modda batterihållaren lite eftersom flaskställsfästet sitter så långt ner på röret, vilket även gjort att jag inte kan ha något flaskställ på ramen. Sen dricker man iofs inte så mycket på tempo så jag funderar på flaskkatapult bakom sadeln istället om det skulle behövas.

Visa din Cervélo !
hittade en framgaffel här på happy som jag funderar på att testa. ska även lacka om mina komponenter då jag snålade lite med 2comp lacken förra gången.

ideer på vad man kan göra med denna gaffel ?

Bilagor

• BILD0071.JPG
    BILD0071.JPG
    110 KB · Besök: 43
Visa din Cervélo !
sebastian_nurmela skrev:
> hittade en framgaffel här på happy som jag
> funderar på att testa. ska även lacka om mina
> komponenter då jag snålade lite med 2comp
> lacken förra gången.
>
> ideer på vad man kan göra med denna gaffel ?

Rätt märke på gaffeln iaf.

Visa din Cervélo !
min gamla gaffel är en ful kines och ingen 3T. dock är cannondale gaffeln 80gram tyngre, 394gr kapad ! Men den kändes mycket styvare då jag jämförde med att klämma ihop gaffeländarna, så rent åkmässigt misstänker jag att den är bättre.

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Cervélo !
Skogling skrev:
> Vad håller du på med Sebastian ?! :o

Instämmer med föregående talare, wtf lixom!!!!

Visa din Cervélo !
kanske inte cammo men britsh racing green ? grym färg.. anledingen att sadelstolpen och styrstammen ser ut som den gör är att jag ska lacka om den, då det började flaka. ^_^.

ett tips på att ta bort anodisering/färg från alu är att köra med propplösare, men för guds skulle gör det utomhus!!! glömde bort att det luktar o blir varmt som attan.. la det i ett ölglas i vasken. Jävlars vad det bubblade, trodde glaset skulle explodera + gaserna fick mig att nästan svimma. men ha den inte i för länge då blir det nog ingeting kvar..

Visa din Cervélo !
Den röda ser ruskigt snabb ut ;-)

hakangustafsson skrev:
> Två frustande fullblodsracers som väntar på att
> slippa ut ur stallet!
>
>

Visa din Cervélo !
Den vita är den som mest vill ut och har klätt sig i vit vinterpäls.
Barnens kompisar såg konstigt på mig när jag hade den till pulkabacken senast.
Kan det inte bli vår snart?

Visa din Cervélo !
Jag har också en vit (se 10 okt i denna tråd) som står och dunkar växelreglagen i ytterdörren, så jag är väl bekant med fenomenet. Tur att det finns trainers att spänna fast dem i ;-)

Jonas_S skrev:
> Den röda ser ruskigt snabb ut ;-)
>
> hakangustafsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Två frustande fullblodsracers som väntar på
> att
> > slippa ut ur stallet!
> >
> >

Visa din Cervélo !
Skogling skrev:
> Det är bara idoter som kör Cervélo i alla fall.
> ;)

Såg att du och din kära Cervelo skulle till GC snart. När?

Visa din Cervélo !
Om grabbarna skulle börja köra på sådana ramar, vad för grejer skulle de då vara tvungna att gå upp i vikt med? En ram på 700g plus super record å sånt blir inte mycket. Något måste ju vara lite "extra" tungt...

Visa din Cervélo !
Det som jag kan se som väger lite extra e typ Wattgrejer som typ nav, vevpartier. Sedan cyklar ju inte alla med SLR utan kanske en sadel som väger 100g mer. Men stolpar å styrstammar brukar väl också vara i alu eller nåt, styvt men medium lätt. Aja jag vet inte. Det kanske sitter vikter på undersidan :)

Visa din Cervélo !
Om du tittar på komponenter så är inte sadelstolpe, sadel, styrstam eller styren några lightweihtprylar, här satsar proffslagen på prylar som håller före att spara vikt. Det är inte ovanligt att cyklarna väger mer än 7kg och wattmätarsystem står säkert för en stor del av den extravikten som du gissar på Bengt. :-) T

Visa din Cervélo !
Någon som vet om Nokon wirehöljen passar i ramgenomföringarna på en Soloist?

Tycker mig sett någon bild på den kombinationen, men är inte säker.

Visa din Cervélo !
Allvarligt, är det inte smartare att lägga mer vikt på ramen och mindre på allt som roterar? Eller sätter man på tyngre sadlar, stammar, styren etc för att komma upp i 6.8kg? Hjulen lär dom väl köra så lätta dom kan? Så länge den där minimivikten på 6,8kg finns förstår jag inte vikten (dåligt skämt) av att göra så lätta ramar, iaf inte för dom som måste anpassa sig till UCI.

Enlight me!!!

Visa din Cervélo !
SebastianP skrev:
> Någon som vet om Nokon wirehöljen passar i
> ramgenomföringarna på en Soloist?

Vilken årsmodell? Det funkar garanterat på "gamla" Soloist Carbon och S2 innan dom ändrade wiredragningen. Nuvarande S2 och S3 vet jag ej om det funkar.

Visa din Cervélo !
Little Stereo skrev:
> Om du tittar på komponenter så är inte
> sadelstolpe, sadel, styrstam eller styren några
> lightweihtprylar, här satsar proffslagen på
> prylar som håller före att spara vikt.

Ja det måste ju vara bättre att man knäcker sin fjäderlätta ram... ;-)

Lite mer seriöst så tror jag nog att alla cykelns komponenter (förhoppningsvis) är väl valda (kompromiss?) med tanke på både vikt, funktion, hållfasthet, ergonomi, cyklistens preferenser och sponsorers "önskemål"...

/CJ

Visa din Cervélo !
cjmax skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om du tittar på komponenter så är inte
> > sadelstolpe, sadel, styrstam eller styren
> några
> > lightweihtprylar, här satsar proffslagen på
> > prylar som håller före att spara vikt.
>
>
> Ja det måste ju vara bättre att man knäcker sin
> fjäderlätta ram... ;-)
>
> Lite mer seriöst så tror jag nog att alla
> cykelns komponenter (förhoppningsvis) är väl
> valda (kompromiss?) med tanke på både vikt,
> funktion, hållfasthet, ergonomi, cyklistens
> preferenser och sponsorers "önskemål"...
>
>
> /CJ

Jag tror dom kör med det deras sponsor tillhandahåller så länge cykeln håller sig runt 6,8kg gränsen... Huvudsaken är att prylarna håller och att dom har säkta komponenter :-) T

Visa din Cervélo !
En bild på min snabba skönhet... Finaste/bästa cykeln jag har haft (hittills).
GPSen har plockats bort och ersatts av en Polarklocka.
Full Campa Record 10, Reynolds DV46T(ubular), Deda Newton styre/styrstam, Record sadelstolpe, Selle Italia Kit Carbonio flow, Time carbon/titanpedaler.
Har inte vägt den, men den borde klara sig precis över gränsen 6,8 kg. Funderar på helkapslade Gore-vajrar för att inte få för lätt cykel... :-)
JL_Cervelo_2.jpg ht=431

Visa din Cervélo !
Fin hoj bikeboy!

När jag ser din vikt undrar jag hur fan jag ska lyckas få in min titanram i storlek 59 med record 10 under 7 när din väger 6.8+ish med lätt kol ram och storlek 54?

Fin iaf, grattis!

Tillbaka
Topp