Visa din Cervélo !

hm

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Får bjuda på fruns pendlare jag byggde i år av lite happyköposäljfynd också i denna tråd .

Vi delar på hjul, så tub eller kanttråd får hon rulla till jobbet med ?

20160518_210053.jpg

20160602_214908.jpg

TTR

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Homealone111 sa:
sebastian_nurmela sa:
Tycker du ska defenetivt köra med en leg extension så du kan höja sadeln med en sådär 5cm
Jo det blir snyggare men är man född med korta ben i förhållande till helheten (187cm/86cm) så må man ha stor ram och "för litet" drop.
Jag är just 187 med 86 i grenmått, det går alldeles utmärkt att ha cyklar med schyssta proportioner ändå. Använder min förra hoj som exempel, den passar in i tråden och har samma geometri som din (fast är en storlek mindre).

Senast ändrad:

Homealone111

Ny medlem
Visa din Cervélo !
Nja den känns liten som den är och jag tror inte jag skulle trivas på en än mindre cykel. Dock kollade jag sadelhöjden jämfört med min bikefitade gamla cykel och upptäckte att jag kunde höja sadeln en del, bättre så? Nu är det i af ett drop på 9-10cm.

Bilagor

Visa din Cervélo !
Jag får väl slänga in en bild på min Cervélo RS som den såg ut strax efter inköp. Den har efter inköp fått ny styrlinda och andra pedaler. Väntar på en uppsättning hjul med högre profil också. Ska sänka styret och vända styrstammen (eller skaffa en med rätt vinkel). En bättre bild ska det också bli.

Bilagor

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Markus F sa:
Patrik, med tanke på din rygg och ålder: Skaffa en hoj som tar lite bredare däck och för guds skull, höj åtminstone styret i jämnhöjd med sadeln. Du är snabb, men du blir inte snabbare av att låtsas att du är proffs.
För bra för att glömmas. Jag har mer drop idag. Sitter bättre nu och är 9 år äldre...

Markus F är väl ute och cyklar som vanligt?

Visa din Cervélo !
IMG_20180419_0813131.jpg

Så här ser min Cervélo ut idag. Nya vevar, effektmätare, nya hjul, ny sadel, nya pedaler, ny styrlinda och kapat styrrör sedan den gamla bilden.

glitch

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Det spårar så lätt, det började med en beggad Soloist med 9-delad Tiagra utan bromsar med komfortsadel som köptes in för att hon skulle "prova cykla lite" om hon tyckte det var kul.
Numera 11-delad 105 grupp, kolhjul osv =P
Nu ska jag bara få henna att släppa kombipedalerna :)
Allt fyndat beggat för väldigt rimliga pengar.
solosit_old.jpg

20200603_112414.jpg

Fredrik S

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Vad säger ni cervélo-fantaster om den här skönheten?
Visst borde den väl duga åt en 49-årig never-was som vill köra en Ironman 70.3, eller har det hänt så mycket de senaste 10 åren att det är bättre att satsa på något nyare?

n3wton

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Smiter in med en liten fråga i en tråd där folk förmodligen har koll: Är Cervelo ett säkert begagnatköp avseende rambrott osv? Tänkte eventuellt skaffa mig något lite rappare än stålhojarna jag annars kånkar runt med... Jag nöjer mig med något med tiodelad grupp osv, vilket alltså innebär ramar med ganska många år på nacken. Finns såklart inga garantier för rambrott, men har ganska sällan läst om sådant på Cervelo vad jag kan minnas.

Principia

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Smiter in med en liten fråga i en tråd där folk förmodligen har koll: Är Cervelo ett säkert begagnatköp avseende rambrott osv? Tänkte eventuellt skaffa mig något lite rappare än stålhojarna jag annars kånkar runt med... Jag nöjer mig med något med tiodelad grupp osv, vilket alltså innebär ramar med ganska många år på nacken. Finns såklart inga garantier för rambrott, men har ganska sällan läst om sådant på Cervelo vad jag kan minnas.
Gamla R3 före 2012 var väl kända för att spricka runt vevlagret men efter det vetesjutton om Cervelo skulle haft mer problem än andra. Men kan ha helt fel.

hm

Aktiv medlem
Visa din Cervélo !
Luftade min från -07 förra veckan som jag kört på från -08 och den har iaf bara sprickor som jag gjort själv i sig .

20200529_201254.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer