Visa din Cervélo !

Visa din Cervélo !
När ni nu väckt tråden till liv..

Bilagor

• 20577382316_2b2c307989_o.jpg
    20577382316_2b2c307989_o.jpg
    140.6 KB · Besök: 342
Visa din Cervélo !
Homealone111 sa:
sebastian_nurmela sa:
Tycker du ska defenetivt köra med en leg extension så du kan höja sadeln med en sådär 5cm

Jo det blir snyggare men är man född med korta ben i förhållande till helheten (187cm/86cm) så må man ha stor ram och "för litet" drop.

Jag är just 187 med 86 i grenmått, det går alldeles utmärkt att ha cyklar med schyssta proportioner ändå. Använder min förra hoj som exempel, den passar in i tråden och har samma geometri som din (fast är en storlek mindre).

VmWmuRt.jpg

Senast ändrad:
Visa din Cervélo !
Nja den känns liten som den är och jag tror inte jag skulle trivas på en än mindre cykel. Dock kollade jag sadelhöjden jämfört med min bikefitade gamla cykel och upptäckte att jag kunde höja sadeln en del, bättre så? Nu är det i af ett drop på 9-10cm.

Bilagor

• WP_20160717_15_32_36_Pro.jpg
    WP_20160717_15_32_36_Pro.jpg
    326.8 KB · Besök: 310
Visa din Cervélo !
Jag får väl slänga in en bild på min Cervélo RS som den såg ut strax efter inköp. Den har efter inköp fått ny styrlinda och andra pedaler. Väntar på en uppsättning hjul med högre profil också. Ska sänka styret och vända styrstammen (eller skaffa en med rätt vinkel). En bättre bild ska det också bli.

Bilagor

• IMG_1046.JPG
    IMG_1046.JPG
    481.3 KB · Besök: 322
Visa din Cervélo !
Äntligen helt klar och premiär för 2017 idag. Eller klar, hmm vit sadel oxå kanske. Oerhört nöjd med den iaf. Gammal är äldst :)

Bilagor

• Cervelo.jpg
    Cervelo.jpg
    315.9 KB · Besök: 331
Visa din Cervélo !
Markus F sa:
Patrik, med tanke på din rygg och ålder: Skaffa en hoj som tar lite bredare däck och för guds skull, höj åtminstone styret i jämnhöjd med sadeln. Du är snabb, men du blir inte snabbare av att låtsas att du är proffs.

För bra för att glömmas. Jag har mer drop idag. Sitter bättre nu och är 9 år äldre...

Markus F är väl ute och cyklar som vanligt?

Visa din Cervélo !
Det spårar så lätt, det började med en beggad Soloist med 9-delad Tiagra utan bromsar med komfortsadel som köptes in för att hon skulle "prova cykla lite" om hon tyckte det var kul.
Numera 11-delad 105 grupp, kolhjul osv =P
Nu ska jag bara få henna att släppa kombipedalerna :)
Allt fyndat beggat för väldigt rimliga pengar.
solosit_old.jpg

20200603_112414.jpg

Visa din Cervélo !
Smiter in med en liten fråga i en tråd där folk förmodligen har koll: Är Cervelo ett säkert begagnatköp avseende rambrott osv? Tänkte eventuellt skaffa mig något lite rappare än stålhojarna jag annars kånkar runt med... Jag nöjer mig med något med tiodelad grupp osv, vilket alltså innebär ramar med ganska många år på nacken. Finns såklart inga garantier för rambrott, men har ganska sällan läst om sådant på Cervelo vad jag kan minnas.

Visa din Cervélo !
Smiter in med en liten fråga i en tråd där folk förmodligen har koll: Är Cervelo ett säkert begagnatköp avseende rambrott osv? Tänkte eventuellt skaffa mig något lite rappare än stålhojarna jag annars kånkar runt med... Jag nöjer mig med något med tiodelad grupp osv, vilket alltså innebär ramar med ganska många år på nacken. Finns såklart inga garantier för rambrott, men har ganska sällan läst om sådant på Cervelo vad jag kan minnas.
Gamla R3 före 2012 var väl kända för att spricka runt vevlagret men efter det vetesjutton om Cervelo skulle haft mer problem än andra. Men kan ha helt fel.

Visa din Cervélo !
Här måste ju min upp... R5 -2016 i storlek 54, Johan van Summeren edition. (märkt med hans namn). Han har däremot inte cyklat på den, den hade varit lite liten för honom.
Fyndade den i Laholm, har förmodligen varit nån cykel som funnits hos återförsäljare...
Vid köpet hade den suttit på en trainer och hade en halvt monterad Tiagra -grupp.
Den har fått en Ultegra R8000 -grupp nu, men en Di2 -grupp är på väg.

20220719_200441.jpg

Visa din Cervélo !
Snygg! Kul att höra, är också inne på att uppgradera till di2 eller etap. Vet inte vad som är bäst och vad de kräver för kablage. Vill helst inte dra en enda kabel

/madson

Tillbaka
Topp