Visa din cockpit

Visa din cockpit
Premiärtur med denna i dag. Noll flex.

Bilagor

• Pro1.JPG
    Pro1.JPG
    87.1 KB · Besök: 202
Visa din cockpit
Visa din cockpit
marr sa:
Vernersson sa:
Klavikel sa:
Crossmax sa:
+1 på dropper remote, och -1 på växelindikatorn.

Hmm.
Har inte ens tänkt på att ta av indikatorn innan.
Är det bara att skruva loss eller måste man ha en ny dosa/lock?

Du behöver köpa ett lock om det är M8000 reglaget.

Eventuellt även om det är äldre. Varierat vilt med vilka de skickat med till...

Ahh, noterat =)

Visa din cockpit
Klavikel sa:
AX3L sa:
Klavikel sa:
Så här ska det se ut!
Stilrent, men var är droppern?

Tackar.
Fick en snopen överraskning när jag öppnade paketet med ramen. De hade helt enkelt missat att skicka med stolpen.
Men nu är den på väg iaf...

Jag blev lite förvånad att du som internetcyklar såpass mycket inte visste att det inte går att cykla utan dropper. Men bra, ordningen snart återställd alltså :)

Visa din cockpit
Makten sa:
Har för brett styre för att lyckas få med hela klabbet på en vettig bild, inomhus och från åkposition. Så det får bli delbilder.

Jag är hysteriskt nöjd över uppgraderingen från 700 mm till 780 mm styrbredd, samt från 90 mm styrstam till 45 mm dito. Båda från Superstar components. Det blev en helt annan cykel:-)

Jag har en canyon som också har 700mm styre och 90mm styrstam.
När jag läser reviews på mbr magazine så tycker dom att styr stammen borde vara kortare och styret bredare, men hur stor skillnad blir det att köra med hälften så lång styrstam och 8 cm bredare styre.

Senast ändrad:
Visa din cockpit
ulfalf sa:
Jolikki sa:
Dagens cockpit. Sitter hellre på tvåhjulingen, bild kommer så fort den är redo för vintern!

X40? Inget vidare bra sikt där. Finns det ens backspeglar på en sån?

X2 faktiskt, bilden ger den dock inte rättvisa då det är rätt hyfsad sikt när man väl sitter och kör. X40 är en helt annan historia, som att köra med skygglappar trots att frontrutan är större..

Visa din cockpit
Jodå vars, en till Genetic Cockpit här. Tyckte de hade så trevliga styren så det blev två st när jag ändå beställde. Så nu fick racern nytt styre också. Lite utåtvridet detta, skönare att hålla i nere i droppet, samt lite skönare att bromsa från hoodsen också. Ett litet lyft måste jag säga. Några få gram tyngre blev det nu, attans! :) Lindade ganska tjockt uppe där med Salsa korklinda, känns skön.

P1010183.jpg

P1010182.jpg

Men... först var jag ute och testade det gamla styret lite, en runda på 23 min bara för att känna in lite innan jag byter...

IMG_7000.jpg

Då var det dags att byta, försökte få exakt samma vinklar på reglagen. Ingen linda på här ännu för jag hade inte spikat alla vinklar, men det blev att jag inte ändrade något ändå. Kändes bra! Nu kommer jag börja nöta landsväg för det har tyvärr inte blivit av ännu, premiär imorgon tänkte jag! :)

IMG_7035.jpg

Tillbaka
Topp