Visa din Colnago

Visa din Colnago
Visa bilaga 806104Hej.. Jag kom på att jag aldrig ägt en Colnago för några månader sen. Att vita cyklar är väldigt snyggt har jag vetat om i ett par år. Så kom ett tillfälle att slå två flugor i en smäll, alltid lika roligt att komponera och bygga något nytt... mvh borano20Visa bilaga 806106
Jävligt fin. Alltid snyggast med mekanisk grupp och fälgbroms. Älskar att gaffeln har tendens till negativt försprång.

Visa din Colnago
Visa bilaga 806104Hej.. Jag kom på att jag aldrig ägt en Colnago för några månader sen. Att vita cyklar är väldigt snyggt har jag vetat om i ett par år. Så kom ett tillfälle att slå två flugor i en smäll, alltid lika roligt att komponera och bygga något nytt... mvh borano20Visa bilaga 806106
Bakbromsplaceringen blev en dagsslända för modellen. Kanske var den bra för vackertvädercyklister? 😉

Senast ändrad:
Visa din Colnago

Bilagor

• Skärmavbild 2025-11-30 kl. 21.50.41.webp
    Skärmavbild 2025-11-30 kl. 21.50.41.webp
    19.4 KB · Besök: 73
Senast ändrad:
Visa din Colnago
Bakbromsplaceringen blev en dagsslända för modellen. Kanske var den bra för vackertvädercyklister? 😉
Hej.. Jag tror snarare att den inte var bra för nånting. Byta fälgbredd är en smärta i stjärten, ta bort bakhjulet är bara nååågot lindrigare. Ska kolla om Campagnolos broms funkar bättre... Men faan vad den minskar luftmotståndet!! Säkert 3-4 Watt och det ger somliga både ribba och en tunnare plånbok. mvh borano20

Visa din Colnago
Kul! Sneglade på den men lyckades hejda mig med rationella argument som att bromsplaceringen skulle göra mig galen :)
Polaren har så på sin gamla Scott Solace, iofs har han löst det genom att bara låtsas som att den inte finns - då slipper man irritera sig på trög bakbroms 😂

Visa din Colnago
Jag är lite kluven till smileys och ytterst inkonsekvent i mitt användande av dem.

Om risken för feltolkning av min avsikt är stor och i synnerhet om en feltolkning skulle kunna låta riktigt illa så försöker jag klämma dit en smiley i syfte att undvika att skapa en eldsvåda i onödan.

I detta fall var min avsikt mer att spela med i spelet och om en feltolkning min avsikt vore rätt harmlös. Så då blev det ingen smiley.

Sen läste jag för ett tag sen en artikel som handlade om att just användningen av smileys som tecken på skämtsamhet är något som ses som rätt mossigt av yngre personer. Och även om jag förlikat mig med idén att jag är en mossig dinosaurie så behöver man ju inte skylta hur mycket som helst med att man hör hemma i antikboden.

Visa din Colnago
Sen läste jag för ett tag sen en artikel som handlade om att just användningen av smileys som tecken på skämtsamhet är något som ses som rätt mossigt av yngre personer. Och även om jag förlikat mig med idén att jag är en mossig dinosaurie så behöver man ju inte skylta hur mycket som helst med att man hör hemma i antikboden.
De (”de unga”, d.v.s. inte jag) använder allt smileys. Det är snarare vilka smileys de använder som skiljer mellan generationerna.

//Pappa till en 12- och en 14-åring

Visa din Colnago
De (”de unga”, d.v.s. inte jag) använder allt smileys. Det är snarare vilka smileys de använder som skiljer mellan generationerna.

//Pappa till en 12- och en 14-åring
Ja, det som artikeln tog upp var sådana som explicit indikerar skämtsamhet som t.ex. 😏

Har en tonårig systerdotter som det händer att jag kommunicerar med så jag får mig emellanåt en dos ungpersonskomminikation vilket är rätt ansträngande att hänga med i för en gammal man.

Visa din Colnago
Ja, det som artikeln tog upp var sådana som explicit indikerar skämtsamhet som t.ex. 😏

Har en tonårig systerdotter som det händer att jag kommunicerar med så jag får mig emellanåt en dos ungpersonskomminikation vilket är rätt ansträngande att hänga med i för en gammal man.
Ett exempel: 😂 har ersatts av 😭.

😂 används bara ”av gamla” enligt min 14-åring. Jag upplyste henne om att det tyvärr används som hånskratt på Happy också.

Hon blev underraskad av upplysningen,

Tillbaka
Topp