Visa din Corratec

Visa din Corratec
Wåhlis skrev:
-------------------------------------------------------
> 6 arbetsdagar efter beställning från Wiggle dök
> den upp! Opiate FX. Hoppas på bra väder nu till
> helgen! :D

Lika kul i misärväder på den där!
Då är vi tre, som gett sig tillkänna, som cyklar på FX! :)

Visa din Corratec
Ni som kör the opiate, funkar lockouten på era bakdämpare?

På min fz så gör lockouten nästan ingen skillnad alls. Wiggle säger att jag ska skicka in den på reparation, men då kan jag ju inte cykla så det slipper jag helst!

Visa din Corratec
Visa din Corratec
Har en Opiate FX med monarch plus rC3, precis fått den och bara provat på gården men upplever 3e läget som låst. om inte annat väldigt stum.

Visa din Corratec
hm skrev:
> Är den vajerstyrd? Kan du ju se om vajern går
> att spänna.

Nepp. Det är en manitou radium expert. Man flippar en spak på dämparen.

Visa din Corratec
Acadian skrev:
> Det sitter en Monarch plus RC3 på FX och den har
> ingen lockout utan tre olika lägen. Mig
> veterligen så ska den inte gå att låsa helt
> iaf.
> Medans det på din FZ sitter en Manitou.
>
> Slå en pling till TCM och lyssna med dem, de
> säljer ju Opiate och har bra koll. De lär ju
> kunna ge dig ett svar på om den ska gå att låsa
> helt. +46 (0)8- 798 84 72
>
> http://www.tcmcykel.se/cyklar-2013/mountainbike/al
> la-mountainbike/2015-corratec-opiate-650b-fz

Köper man man en hoj på postorder ringer man väll inte till lbs och frågar en sån sak. Kan man inget om cyklar handlar man inte på nätet.

Visa din Corratec
Razzr skrev:
> Acadian skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det sitter en Monarch plus RC3 på FX och den
> har
> > ingen lockout utan tre olika lägen. Mig
> > veterligen så ska den inte gå att låsa helt
> > iaf.
> > Medans det på din FZ sitter en Manitou.
> >
> > Slå en pling till TCM och lyssna med dem, de
> > säljer ju Opiate och har bra koll. De lär ju
> > kunna ge dig ett svar på om den ska gå att
> låsa
> > helt. +46 (0)8- 798 84 72
> >
> >
>
> > la-mountainbike/2015-corratec-opiate-650b-fz
>
>
> Köper man man en hoj på postorder ringer man
> väll inte till lbs och frågar en sån sak. Kan
> man inget om cyklar handlar man inte på nätet.

Klart som fan man kan ringa å fråga om en produkt även om den inte är köpt i butiken i fråga! Annars finns det med största säkerhet en suport hos manitou som kan säga hur den ska bete sig.

Visa din Corratec
Razzr skrev:
> Acadian skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det sitter en Monarch plus RC3 på FX och den
> har
> > ingen lockout utan tre olika lägen. Mig
> > veterligen så ska den inte gå att låsa helt
> > iaf.
> > Medans det på din FZ sitter en Manitou.
> >
> > Slå en pling till TCM och lyssna med dem, de
> > säljer ju Opiate och har bra koll. De lär ju
> > kunna ge dig ett svar på om den ska gå att
> låsa
> > helt. +46 (0)8- 798 84 72
> >
> >
>
> > la-mountainbike/2015-corratec-opiate-650b-fz
>
>
> Köper man man en hoj på postorder ringer man
> väll inte till lbs och frågar en sån sak. Kan
> man inget om cyklar handlar man inte på nätet.

Jag visste vad jag ville ha, vart jag kan vända mig vid problem och sparade på köpet in runt 50% av vad cykeln kostar i Sverige.
Självklart betalar man för de tjänster man behöver en lbs till om man behöver deras hjälp.

Otroligt korkat svar måste jag säga...

Visa din Corratec
Åter till ämnet då.

Visar min Corratec Opiate FZ:

2015-12-1213.07.28.jpg

Visa din Corratec
Här är min skönhet. Corratec Cyclocross 105. Jag har även köpt ett par extra Shimanohjul med racerdäck. Racer på sommaren, Cyclocross höst och vår, indoortrainer övrig tid. För mig helt optimalt.....fast nöjd blir man väl aldrig, nästa hoj blir väl en...ojdå...frugan kommer...måste logga ut...see ya

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    290.1 KB · Besök: 168
Visa din Corratec
20161211_145129.jpg
Hejsan. Ja då får jag väcka liv i tråden igen med min cykel. Opiat fx med Noxon endurohjul. Har haft cykeln i 1 år nu och den är grym. Dock fick jag byta hjulset då fälgarna var för smala så däcken kalvade ofta och fick snakebite.
Köpte Noxon med 30mm innerdiameter. Otroligt bra .

Visa din Corratec
Tjena Corratec Ägare! Jag kör en Opiate FX 2015 med Pike Gaffel. Har på slutet börjat köra mer och mer utför och är därför sugen på att förlänga gaffeln från 150-160 mm. Någon som gjort de innan? isåfall va de värt de? eller blev stig egenskaperna bara sämre?

Visa din Corratec
tjena. har exakt samma cykel. Jag är inget superproffs men jag kör oxå mer freeride och enduro . Har byggt en del drops och hopp själv här hemma och upplevde som du att jag ville öka slaglängden fram. Jag fick genomslag ofta och fick negativ luft i gaffeln mm. Först och främst så är originalhjulen alldeles för smala i fälgen så de har jag bytt till endurofälgar med 30mm innermått och bara det gör väldigt mycket skillnad på kurvegenskaper och grepp. Men sen stoppade jag i de 2 tokens som kom med i cykelköpet och jag upplever aldrig genomslag längre Så mitt förslag är att stoppa i tokens först och känn efter och bredare fälgar är aldrig fel om du kommer att hoppa och droppa lite.
Annars är jag supernöjd med cykeln.
mvh Stefan

Visa din Corratec
Vad hände sedan? Vet att jag för många år sedan hjälpte en billig Corratec från CRC, till Umeå. Men sedan har de varit sällsynta på näthinnan. Fler bågar i vår kantiga värld!
Saknar pojkårens krumma Crescent-ramar (duckar).

Visa din Corratec
stucke sa:
tjena. har exakt samma cykel. Jag är inget superproffs men jag kör oxå mer freeride och enduro . Har byggt en del drops och hopp själv här hemma och upplevde som du att jag ville öka slaglängden fram. Jag fick genomslag ofta och fick negativ luft i gaffeln mm. Först och främst så är originalhjulen alldeles för smala i fälgen så de har jag bytt till endurofälgar med 30mm innermått och bara det gör väldigt mycket skillnad på kurvegenskaper och grepp. Men sen stoppade jag i de 2 tokens som kom med i cykelköpet och jag upplever aldrig genomslag längre Så mitt förslag är att stoppa i tokens först och känn efter och bredare fälgar är aldrig fel om du kommer att hoppa och droppa lite.
Annars är jag supernöjd med cykeln.
mvh Stefan

Tja! Missade att jag fick svar på frågan och såg de nu! Tokens har varit en tanke och ska nog genomföra den nu när ytterbens service ska genomföras.. Tack för tipset!

Visa din Corratec
Tjena

Jag har uppgraderat från manitou gaffeln på 140mm till en marzocchi 350cr på 160mm då jag kör mest nedför. Fungerar fortfarande utmärkt. Känns såklart att den är lägre och flackare men klättrar ändå bra.

Ride on!

Bilagor

• 20171030_153446.jpg
    20171030_153446.jpg
    403.6 KB · Besök: 59
Tillbaka
Topp