Visa din CUBE

Visa din CUBE
Klickade hem en Cube Hyde med Alfine 8 som vinterpendlare för 5-10(?) år sedan. Definitivt sista gången jag köpte cykel utan att provcykla: Den inte bara var ett bojsänke, den kändes som ett. Geon var otroligt konstig med lång reach och alldeles för högt placerat vevparti (och då har jag ändå lång rygg och korta ben).

Visa din CUBE
Har ingen Cube att visa upp - än! Är i tagen att köpa en Cross Race Pro (2017) för pendling och vinterträning. Hur är det med fästpunkter för skärmar? Har letat runt men har lite svårt att få någon klarhet i det. Någon med erfarenhet här i tråden kanske?

Visa din CUBE
Äntligen klickat hem en Cube Stereo One 22 HPC SLT. Är supernöjd igen. Efter 2 Cubes fortsätter Cube historien. ?

Bilagor

• IMG_3272.jpeg
    IMG_3272.jpeg
    1.6 MB · Besök: 104
Visa din CUBE
Bra val av cykel. här är min skönhet. även denna en SLT
Supersnygg. Det första jag gjorde med min var att uppgradera den med sram ASX XX1 växlar. Bästa investeringen. Andra uppgraderingen var att plocka ner den i bitar för att trycka in OKQ8 hjullagerfett i samtliga kullager. Bara så du vet alla kullager är snustorra från fabrik. De rostar annars sönder. Tredje uppgraderingen var att sätta på
snabbare XC däck och då Schwalbe racing ray och racing ralph. Det blev en stor skillnad en snabbare och skönare cykel. Kan rekommendera detta??

Visa din CUBE
Supersnygg. Det första jag gjorde med min var att uppgradera den med sram ASX XX1 växlar. Bästa investeringen. Andra uppgraderingen var att plocka ner den i bitar för att trycka in OKQ8 hjullagerfett i samtliga kullager. Bara så du vet alla kullager är snustorra från fabrik. De rostar annars sönder. Tredje uppgraderingen var att sätta på
snabbare XC däck och då Schwalbe racing ray och racing ralph. Det blev en stor skillnad en snabbare och skönare cykel. Kan rekommendera detta??
Ok. Monterade du ASX’en själv? Jag bytte framdrevet ganska snabbt till till ett bronsfärgat 34T.

Visa din CUBE

Ok. Monterade du ASX’en själv? Jag bytte framdrevet ganska snabbt till till ett bronsfärgat 34T.
Jag monterade allt själv. Så enkelt och så
skönt att klippa metallvajern. Kör
med shimano original kassett och klinga som sitter på. Körde kedjebrytare på shimano kedjan som satt på. Var tvungen att ta bort 2 eller 3 länkar för att få det att fungera riktigt bra med sram asx. Har inte ångrat mig alls. Har kört så sedan maj i år, då jag köpte cykeln. Har kört motionstävling samt tagit med den utomlanda och kört tufft även där. Har gått hur bra somhelst.

Senast ändrad:
Visa din CUBE
Får väl bidra med min Cube också. Nu med originalhjulet och Forekaster fram istället för newman sla30 och purguratory (GC t7 bak). Funderar starkt på att inhandla en ny kassett/skiva och slänga på gamla bakhjulet för att snabbt kunna skifta beroende på stig.

Bilagor

• PXL_20240821_140215769.jpg
    PXL_20240821_140215769.jpg
    1.4 MB · Besök: 49
Tillbaka
Topp