Visa din CUBE

Visa din CUBE
-11 har Hayes Stroker Ryde hydr. discbrake (160/160mm)
-12 har Shimano BR-M445 hydr. discbrake (160/160mm)

Jag vetifan vad skillnaden är dock. Om ens någon. Enda jag vet är att bromsande fick cykeln att stanna på min nya -12. Sålänge de gör det är jag nöjd. :D

Visa din CUBE
Min Cube GTC Reaction 2010 köpt på Happys k/s i november. Har bara hunnit köra en kortare tur innan snön kom.

IMAG0621.jpg

Visa din CUBE
Jag har aldrig sett så mycket cyklar som blivit infekterade av negativa styrstammar i kombination med riserstyre som i denna Cube-tråd. Är det inte dödsstraff på det ?

Vill du få ner styret köp en FLATBAR för helvete ! ;)

-Stilpolisen

Visa din CUBE
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har aldrig sett så mycket cyklar som blivit
> infekterade av negativa styrstammar i kombination
> med riserstyre som i denna Cube-tråd. Är det
> inte dödsstraff på det ?
>
> Vill du få ner styret köp en FLATBAR för
> helvete ! ;)
>
> -Stilpolisen

Helt sjukt, satt precis o sökte i forumet om just detta med flatbar och riser på cyklarna.. Har tyckt jag sitter lite konstigt på min Cube och har insett att många av dom "dyrare" kör med flatbar istället.. måste ju finnas en anledning.
Blir att införskaffa ett flatbar omgående för att se skillnaden.. nu kanske jag kan få lite ner framkroppen utan att höja sadelstolpen max??

Visa din CUBE
Om jag byter styrstam till en rak istället för negativ och ett flatbar styre så kommer jag få ner överkroppen mer?
Idag känner jag att jag sitter upprätt, nästan lite gubbestil :)

Visa din CUBE
Jag fick jag fick ju en spricka i min 4 månader gamla Cube AMS 110 Pro. Cube ordnade en ny ram och nu är jag startklar igen efter ungefär en månad. Firar med en vårbild.

Bilagor

• IMG_0876.JPG
    IMG_0876.JPG
    137.9 KB · Besök: 245
Visa din CUBE
Inverterad styrstam är rejsigt tillsammans med flatbar! såg en kille från kolmårdens mtb på Ceres challenge som hade en stam som pekade ca 15-20 grader neråt med flatbar, då kanske det ser lite väl konstigt ut men han gillade väll att sitta så och snabb var han.

Visa din CUBE
Skogling skrev:
> Alltså jag blir rätt sugen på denna:
>
>

Trots negativ styrstam och riser?? ;-)

Visa din CUBE
Skogling skrev:
> Jag är rädd för att rickards AMS har negativ
> stam...
>
> Snygg hoj annars ! ;)

Mäh, negativ stam å riser har man ju för man vill ner lite och är för snål för att gå å köpa ett flatbar.

Visa din CUBE
Jag håller med Skogling...blir också sugen på 29:an...enligt senaste på bikeradar osv osv blir man ju nästan övertygad om att 29:or e bästa alternativet!!

Men frågan är om det är så stor skillnad mot min 26:a i motsvarande nivå?!?!
Nu blev det jobbigt...

Senast ändrad:
Visa din CUBE
Sambon fyller på söndag men hon fick den redan idag. Köpte en 2011 Agree GTC Pro på rean för några veckor sedan som jag hållit hemlig och sedan uppgraderat i smyg. Har bytt ut vevparti, bromsar, bakväxel och framväxel till Ultegra Glossy Grey 2012 i samband med det köpte jag 165mm vevar istället för 170mm som satt på från början. Sadelstolpen har uppgraderats till Pro PLT Carbon, sadeln till Prologo Nago Evo Ti, hjulen blir antingen DT-Swiss Tricon R1700 el. Planet-X 50mm Carbon Tub. Köpte även till ett par svarta Shimano 105 pedaler och en Cube flaskhållare. Cykeln väger in på 7.8kg komplett och är en storlek 50 som förhoppningsvis ska passa en 157cm lång sambo.

lgahjul.jpg

hgahjul.jpg

Visa din CUBE
Tack, som tur är har kompisen ett stort garage så hon inte råkade hitta den här hemma i källaren. Men jag var nära att berätta flera gånger :)

Visa din CUBE
baggy skrev:
> Sambon fyller på söndag men hon fick den redan
> idag. Köpte en 2011 Agree GTC Pro på rean för
> några veckor sedan som jag hållit hemlig och
> sedan uppgraderat i smyg. Har bytt ut vevparti,
> bromsar, bakväxel och framväxel till Ultegra
> Glossy Grey 2012 i samband med det köpte jag
> 165mm vevar istället för 170mm som satt på
> från början. Sadelstolpen har uppgraderats till
> Pro PLT Carbon, sadeln till Prologo Nago Evo Ti,
> hjulen blir antingen DT-Swiss Tricon R1700 el.
> Planet-X 50mm Carbon Tub. Köpte även till ett
> par svarta Shimano 105 pedaler och en Cube
> flaskhållare. Cykeln väger in på 7.8kg komplett
> och är en storlek 50 som förhoppningsvis ska
> passa en 157cm lång sambo.
>
>
Blev hon glad då? :)

Visa din CUBE
> Blev hon glad då? :)

Mitt intresse är rätt mycket större, men hon är försiktigt positiv iaf.
Några av hennes kompisar har börjat köra så jag håller tummarna :)

Edit
--------
Sambon sa:

-Jag ser lite fram emot att testa den där cykeln

Success!

Senast ändrad:
Visa din CUBE
baggy skrev:
Cykeln väger in på 7.8kg komplett
> och är en storlek 50 som förhoppningsvis ska
> passa en 157cm lång sambo.
>

Hur passade en 50 storlek din sambo? Hittade en Cube Streamer på nätet för ett bra pris i storlek 50.
Är själv endast 162cm lång. Men fick motstridiga svarfrån två olika personer från samma butik där den ena tyckte att en 50 skulle vara aningen för stor och den som svarade efteråt att den skulle vara för liten.

Senast ändrad:
Visa din CUBE
Cheyerna har oftast längre ben än boysen i förhållande till total längd så det borde funka. Mät benen på henne i sömnen så hon inte misstänker nåt å se!

Visa din CUBE
Hon har inte gjort premiären ännu. Jag lyckades mäta benen på henne utan att hon misstänkte, men nu har hon fått den. Hon har 73cm i innermått och jag tippar på att jag måste korta ner styrstammen som är 100mm default. Jag kikade runt rätt mycket och funderade över storleken och jämförde mot andra märken. Min största oro var nog "standover" det visar sig dock att hon åtminstone kan stå över ramen även om marginalerna inte är stora. När det gäller överrör så har hon tidigare testat en annan cykel som var för stor och den hade 1cm längre överrör och saknade compact-stryre som denna har.

De skiljer väldigt lite om man kikar på sadelrör och överrör mot de cyklar som våra jämnlånga bekanta har. Jämför jag sadelrör och överrör på denna och t.ex. en scott strl. 49cm så är denna mindre. Sen kan det säkert skilja sig i reach ändå.

Visa din CUBE
baggy skrev:
> Hon har inte gjort premiären ännu. Jag lyckades
> mäta benen på henne utan att hon misstänkte,
> men nu har hon fått den.

Vill inte ens spekulera i hur du lyckades mäta benen utan att hon misstänkte något! :D

...Å snart kommer bilder på min cube xms-ram som jag pillar med. Väntar bara på en träbit att sätta istället för bakdämpare på happykorrekt vis.

Visa din CUBE
sdtbn skrev:
> Då fick de komma ut o lufta sig på en
> premiärtur i vårsolen.
> Underbar cykel.

Vad är det för märke på den röda sadeln?

Visa din CUBE
Min första "riktiga" MTB kom hem idag, CUBE LTD Race 2012. Färgen var snyggare än vad jag trodde den skulle vara, riktigt go är den :) Beställd från fun-corner.

Bilagor

• IMAG0177.jpg
    IMAG0177.jpg
    55.7 KB · Besök: 234
Tillbaka
Topp