Nicathu skrev:
-------------------------------------------------------
> 1817 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det var den andra Cube
> > ramen jag spräckte, fick min tredje igår och
> > byggde ihop inatt. Denna gången riktigt vara
> dvs
> > min FS, hoppas på att hållbarheten är lite
> > längre. Cube har redan fått en rejäl törn
> hos
> > mig vad det gäller kvalitet men det kan ju
> ändra
> > sig igen...
>
> Jag har för mig att du är lätt och väger runt
> 68-70kg, är det inte lite dåligt att ramarna
> inte håller för dig? Har du hört något om det
> beror på designfel eller om du helt enkelt haft
> en makalös otur? I vilket fall verkar dom ju iaf
> väldigt bra att ha med att göra när sakerna
> går sönder...
Stämmer med min vikt, ca 67kg tom=). Första ramen, FS mao var nog helt enkelt otur/tillverkningsfel. Ingen vurpa eller ovarsam körning förutom då "vanlig" xc körning. Kontakt togs med Cube som mycket riktigt tog det på Garanti. Problemen började när dom inte hade någon mer ram att ge mig, dom var helt enkelt slut pga för stor försäljning om jag fattade rätt. Efter mycket påtryckning från mig och min handlare (Öster cykel) så löste dom en HT i rätt storlek som jag fick låna. Eftersom jag åker med andra grejer än orginal så lyfte jag över dessa. HT ramen tyckte jag redan från första metern var konstig och hade kosmetiska defekter. Kontakt togs igen med Cube som försäkrade att detta var en demo ram men fullt körbar. Tog inte många timmar i sadeln innan värsta vurpan på tre säsonger infann sig när vevpartiet formligen vek sig under mig.
Ny kontakt med Cube som då helt plösligt (!?) hittade en FS ram. Den fick jag i Torsdag och ska ut med om några timmar. Håller tummarna för att denna håller (ialf till säsongen är slut).
Hade inte Öster cykel i Jkpg varit så överlägset bäst med att jaga ramar och Cube säljare hade jag varit betydligt mer förbannad på Cube. Övervägde tom att köpa Cannondale!? ett tag istället, men eftersom jag trivs hundra på hojen så vill jag väldigt gärna åka Cube.