Visa din cykel inför 2017

Nya hjul=ny cykel

Bilagor

• 20170619_164452.jpg
    20170619_164452.jpg
    488.1 KB · Besök: 132
Supersonic sa:
Snygg hoj Presta.
Funderar på en sån, så har ett par frågor. Hur mycket rör sig dämparen och gaffeln när du låst dem, är de helt stumma eller rör de sig någon centimeter? Det andra jag undrar är hur mycket hojen gungar när du trampar med öppna dämpare på exempelvis grusväg?

Tack, Supersonic!
Jag upplever att låsningen av både gaffel och dämpare fungerar väldigt bra. Låsningen gör inte hojen till helstel, men vi pratar minimal rörelse i dämpningen. Jag är supernöjd med hojen. Kommer från en Epic och tycker att Top Fuel är mer mångsidig, inte "bara" en XC-hoj.

Slängde upp den i Trek tråden men måste ju ut här också!

Min Trek Topfuel 9.8 SL 2016
Precis ihopplockad med nya kolfiberfälgar och däck, styre,styrstam,sadelstolpe, handtag, sadel, bromsskivor, stealthdekaler m.m...

Och min vana trogen säkert till salu innan helgen:)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

AlfaAlfa sa:
Slängde upp den i Trek tråden men måste ju ut här också!

Min Trek Topfuel 9.8 SL 2016
Precis ihopplockad med nya kolfiberfälgar och däck, styre,styrstam,sadelstolpe, handtag, sadel, bromsskivor, stealthdekaler m.m...

Och min vana trogen säkert till salu innan helgen:)

Toksnygg!

Stooge cycles med 1x11 och 27.5+
Behöver stolpe/sadel och pedaler så är den färdig för skogen!

Bilagor

• IMG_6027.PNG
    IMG_6027.PNG
    580.3 KB · Besök: 130
YT Jeffsy Al2
Nu konverterad till singelklinga och sommardäck bak Maxxis Minion. Ett par uppdateringar kvar innan det är färdig kittat, om man nu blir det...

Bilagor

• IMG_1208.JPG
    IMG_1208.JPG
    445.4 KB · Besök: 107
Längesedan jag postade något här.....
Sedan förra året sitter det XT-trail hjul och pike gaffel på och i år blev det nya däck. Purgatory grid bak och Butcher grid fram. Bytte även till en kortare stam (35mm) och det blev enorm skillnad till det bättre ? Sjukt nöjd!

Bilagor

• IMG_0218.JPG
    IMG_0218.JPG
    188 KB · Besök: 78
Ursus sa:

Magiskt snygg!

micoon sa:
Längesedan jag postade något här.....
Sedan förra året sitter det XT-trail hjul och pike gaffel på och i år blev det nya däck. Purgatory grid bak och Butcher grid fram. Bytte även till en kortare stam (35mm) och det blev enorm skillnad till det bättre ? Sjukt nöjd!

Riktigt trevlig cykel. Ser poppig ut ?

Capran har fått en Fox Dhx2 fjäderdämpare i 1-års present. Blev riktigt nöjd med hur den känns! Ryckte bort alla dekaler på den också.

Bilagor

• IMG_20170621_194045.jpg
    IMG_20170621_194045.jpg
    463.3 KB · Besök: 123
Fortsätter på Megan minst ett år till. Nu med Spanks 29+ hjul och ny M8000 drivlina.

Bilagor

• IMG_0714.JPG
    IMG_0714.JPG
    474.8 KB · Besök: 98
Fortfarande samma hoj, men med nya hjul. Och när man tagit lite snajdiga bilder så kan man ju lika gärna visa skapelsen igen:-)

DSC04967.jpg

Kunde inte låta bli att handla på XXL förra veckan när de sålde denna för 6000kr. Byttte till lite grejer som jag hade liggande, blir en bra pendlare sommartid. 8 kg som på bilden, rätt billigt och enkelt att kapa 500gram till på vevparti och sadelstolpe. I nuläget fullösning med bortplockad framväxel endast. Räcker bra på min platta pendling.

Bilagor

• IMG_6804.JPG
    IMG_6804.JPG
    247.5 KB · Besök: 127
Cannondale F-Si carbon 2 2017. Lite småfix och stansad. 9.6 kg med pedaler. Gick från FS ( trek top fuel:en lite längre upp...) till HT, och fan vad kul det är med hardtail igen! Rapp och styv!

IMG_3609.JPG

Senast ändrad:
Jag tänkte vänta tills jag bytt ut de delar jag ville men det verkar som att jag tänker fortsätta köpa grejer, så här är min GT Sensor 2016 som jag köpte i maj och numera har singelklinga, kolstyre, dropper och användbara plattisar. Med lättare däck och slanglöst så skulle jag nog vara nere under den av GT specade vikten...
IMG_20170713_172911.jpg

Alfakrull sa:
Jag tänkte vänta tills jag bytt ut de delar jag ville men det verkar som att jag tänker fortsätta köpa grejer, så här är min GT Sensor 2016 som jag köpte i maj och numera har singelklinga, kolstyre, dropper och användbara plattisar. Med lättare däck och slanglöst så skulle jag nog vara nere under den av GT specade vikten...

Tjusigt! Men hur i halva friden har du dragit kabeln till sänkstolpen, karl?? Ser ju förfärligt ut.

Makten sa:
Alfakrull sa:

Tjusigt! Men hur i halva friden har du dragit kabeln till sänkstolpen, karl?? Ser ju förfärligt ut.
Ja, jo, jag är redo att hålla med dig men T-mars gav mig inte så mycket val, så det blev kattstrypare på gt-staget och sen översta kabel/slangklämman. Om du vill ge mig en dropper med intern kabel så att jag blir mer estetiskt korrekt så är det fritt fram.

Alfakrull sa:
Ja, jo, jag är redo att hålla med dig men T-mars gav mig inte så mycket val, så det blev kattstrypare på gt-staget och sen översta kabel/slangklämman. Om du vill ge mig en dropper med intern kabel så att jag blir mer estetiskt korrekt så är det fritt fram.

Jag tänkte mest att du kunde dra kabeln längs överröret i alla fall;-)

Makten sa:
Alfakrull sa:

Jag tänkte mest att du kunde dra kabeln längs överröret i alla fall;-)

Då blir det ju ännu fler buntband...jag har det nog hellre såhär, det blir ju inte snyggt oavsett tyvärr

Jag var tvungen att skärpa till mig och byta vevparti. 7,7kg med skärmar, pedaler och ringklocka. Känns prisvärt för de 5000kr den kostat mig efter försäljning av avplockade delar (jag låtsas att hjul och annat från gömmorna var gratis). Funkar utmärkt för KOM-plockning på pendlingsvägen!

Bilagor

• IMG_6986.JPG
    IMG_6986.JPG
    497 KB · Besök: 124
Efter lång väntan på leverans av ram är den nu till 98% klar, min nya cykel för 2017; en Mason BokehTi.
Här i vägskrud med 30mm Schwalbe G-One Speed, för senare äventyr blir det 40mm däck och väskor.

IMG_9992.JPG

Det återstår lite pill med styre/spacers.

Tillbaka
Topp