Så var det dax att ÄNTLIGEN få posta här om ersättare till min sedan i januari bortrövade FS29’a...
Men efter en hel massa ”administration” med försäkringsbolaget bidde det ett nytt bygge.
Eftersom jag alltid bygger upp mina cyklar själv och utvecklat cykelnörderiet sedan senaste hojen byggdes, så var jag redan från början inställd på att nya hojen skulle anamma den nya trenden med låååång, låg o flack!
Lägg därtill att jag vurmar för hållbarhet, både fysiskt och ”ekologiskt”, så stod stål som rammaterial högt upp på önskelistan. Eftersom jag inte visste hur mycket försäkringsbolaget skulle ersätta mig med, så var igentligen enbart EN leverantör aktuell, nämligen Peruanska MARINO BIKES.
Marino bygger framför allt egna BMX och trickcyklar, så hållbarheten ligger Marino varmt om hjärtat.
Efter ganska lång tid och många meddelanden med Mr Marino var skissen och geometrin klar, drygt en månad senare var ramen i luften på väg till Sverige. Pga lite debacel ang dämparen så drog bygget ut på tiden ytterligare några veckor, MEN NU ÄR BYGGET TILL SLUT KLART!
Möt min lilla enhörning, designad av mig och döpt och färgsatt av min 12åriga dotter ?
För den som vill läsa mer om bygget så står allt här:
https://happyride.se/forum/read.php/1/3308826