Visa din cykelhållare

Berga88

Medlem
Visa din cykelhållare
Cykelhållaren behöver en riktig tråd. Grejen som håller cykeln på plats när man färdas med bilen behöver större uppmärksamhet.

Jag tänka mig att de finns hel djungel med dåliga och riktigt bra cykelhållare. Hur gör du för att din carboncykel inte skall ätas upp av en gnagande cykelhållare? Flera hängda cyklar tillsammans kan ju också bli ett problem. Ja cyklar kan vara riktigt elaka mot varandra om de inte hängs rätt. Så visa dina smarta lösningar på hur du hänger din cykeln med stil eller du kanske inte alls tänkt på hur du hänger din cykel? Fram med cykelhållaren och ta ett foto!

Vilken hållare är bäst för bilar med dragkrok? Går det att överbelasta en hållare? Skall man verkligen lasta cykeln på taket? (Ökat vindmotstånd) Finns det andra bra sätt?

Själv har jag en fantastisk ESA "klick on" som får plats vid reservhjulet, tyvärr är det en cykelätare så carboncyklarna får hänga någon annanstans.
Image.jpg

Visa din cykelhållare
Jula.

Ja de går nog att överlasta, jag har knäckt något i min så att det inte går att justera kultrycket längre. Börjar den glappa får jag kasta eller fulmeka...

Bilagor

• WP_20150705_10_46_40_Pro.jpg
    WP_20150705_10_46_40_Pro.jpg
    405.3 KB · Besök: 25
Tillbaka
Topp